موسیقی کودک
موسیقی کودک
آهنگ شوپن برای آرامش

دانلود آلبوم شوپن برای آرامش

اثری از: 

فردریک شوپن

آهنگساز: فردریک شوپن
متاسفانه این آلبوم در حال حاضر غیرفعال است و امکان خرید آن وجود ندارد.

آقایان، کلاهتان را به احترام یک نابغه بردارید!
وقتی رابرت شومان که خودش نابغه ای در موسیقی به شمار می رود، این جمله را درباره شخصی بگوید، مطمئن باشید آن فرد نابغه است. وانگهی، تشخیص نابغه بودن فردریک شوپن بدون تایید شومان هم کار سختی نیست.
آهنگساز و پیانیست نابغه یک لهستانی الاصل است؛ جایی که در آن به موتزارت دوم مشهور شد، قبل از هفت سالگی دو پولونز (نوعی موسیقی رقص لهستانی) نوشت و در هشت سالگی اولین کنسرت خود را اجرا کرد. با این همه، پس از اقامت در پاریس بود که با برلیوز، مندلسون و لیست، آهنگسازان مطرح دوران آشنا شد و با ژرژ ساند، نویسنده جنجالی نیز ارتباط برقرار کرد.
شوپن را «شاعر پیانو» نامیده اند؛ لقبی که سبب آن نه تنها تکنیک بالای او در نوازندگی پیانو، بلکه بیان شاعرانه ای است که در آثارش، که اغلب برای پیانو نوشته شده اند، به کار برده است. آهنگ های شوپن سرشار از روح رمانتیسیسم است؛ هم به مفهوم احساسی آن، و هم به معنای آثاری از دوره رمانتیک در تاریخ موسیقی. ساز تخصصی او پیانو بوده و نوع آهنگسازی اش مخصوص پیانو بود. فرم های موسیقایی نوکتورن (موسیقی شب) و پرلود ساخته شوپن بسیار معروف هستند که تعدادی از آنها در کنار قطعات والس، اتود، کنسرتو و ... در آلبوم «شوپن برای آرامش» منتشر شده اند.
آلبوم «شوپن برای آرامش» یکی از آلبوم های مجموعه «آرامش بخش» (Relaxation) است که موسسه فرهنگی هنری آوای باربد منتشر کرده است. در 16 قطعه این آلبوم، افرادی مثل پیتر سرکین و جان براونینگ به نوازندگی پرداخته اند.
نابغه رمانتیک همه عمرش را مریض احوال بود و در 39 سالگی درگذشت. بدنش را در گورستان معروف پرلاشز در پاریس دفن کردند و قلبش را به وطنش، لهستان بردند که اکنون در کلیسایی در ورشو نگهداری می شود. معلوم نیست اگر بیشتر زنده می ماند، چه شاهکارهای دیگری می آفرید. اما فعلا مجبوریم به همین تعداد عاشقانه های آرامش بخشش بسنده کنیم.

    هنوز نظری به ثبت نرسیده‌است.
      شما در حال گوش دادن به رادیو بیپ تونز هستید ...