موسیقی کودک
موسیقی کودک
آهنگ ویوالدی برای آرامش

دانلود آلبوم ویوالدی برای آرامش

متاسفانه این آلبوم در حال حاضر غیرفعال است و امکان خرید آن وجود ندارد.

روزی که به دنیا آمد، ونیز لرزید. نه به صورت مجازی، واقعا لرزید. اما زمین لرزه ای که مانع غسل تعمید رسمی آنتونیو لوچیو ویوالدیِ نوزاد شد، در برابر زمین لرزه ای که کارهای او در تاریخ موسیقی ایجاد کرد، هیچ بود.
پسر موقرمز طبق سنت به کلیسا رفت و کشیش شد، اما خیلی زود به بهانه تنگی نفس استعفا داد؛ گرچه لقب «کشیش قرمز» همیشه با او ماند و تنگی نفس هم خللی در سفرها و فعالیت های متعددش در نقش نوازنده، معلم، مدیر اپرا، رهبر ارکستر و آهنگساز ایجاد نکرد! همه عمرش به آموزش موسیقی به دختران تهی دست یکی از یتیم خانه های ونیز ادامه داد، و به نوشتن اُپرا هم. تاثیر نوشتن آثار دراماتیک را می توان در خیال انگیزی تصویرسازی های موزیکال او به روشنی دید.
ویوالدی یک آهنگساز دوره باروک است؛ کنسرتو نویس بزرگی که تقریبا همه قطعات آلبوم «ویوالدی برای آرامش» از کنسرتوهای او انتخاب شده اند. چنان که در دوره باروک مرسوم بوده، موومان دوم کنسرتوها اغلب آرام و ملایم، ساده و موجز هستند و این آلبوم هم از بین موومان های دوم کنسرتوهای ویوالدی انتخاب شده است.
آلبوم «ویوالدی برای آرامش» یکی از آلبوم های مجموعه آرامش بخش (Relaxation) است که موسسه فرهنگی هنری آوای باربد منتشر کرده است. آلبومی در 18 قطعه با سازهای لوت، فلوت، ویولنسل، ویولن و اُبوا که افرادی مثل ایگور اویستراخ، نوازنده ویولن در آن به نوازندگی پرداخته اند.
ویوالدی خودش نوازنده حرفه ای ویولن بوده و کنسرتوهایی برای ویولن هم نوشته که چهار مورد از آنها به نام «چهارفصل»، بسیار معروف هستند. در این آلبوم، موومان دوم کنسرتوی چهارم از «چهارفصل» هم که «زمستان» نام دارد، آمده است؛ قطعه پایانی آلبوم که با شعری که موسیقی بر اساس آن ساخته شده، کاملا تناسب دارد:
به نرمی در خانه کنار آتش نشستن
در حالی که باران بر قاب پنجره آواز می خواند.

    هنوز نظری به ثبت نرسیده‌است.
      شما در حال گوش دادن به رادیو بیپ تونز هستید ...