موسیقی کودک
موسیقی کودک
آهنگ پاسداشت حسین خان اسماعیل زاده

دانلود آلبوم پاسداشت حسین خان اسماعیل زاده

آلبوم «پاسداشت حسین خان اسماعیل زاده» در جهت معرفی شیوه کمانچه نوازی استادانه ی «حسین خان اسماعیل زاده» از نوازندگان اواخر دوره قاجار تنظیم شده است. ایشان نه فقط پایه گذار راستین کمانچه در قرن گذشته است بلکه یکی از زبردست ترین آفرینندگان پیش درآمد و رنگ نیز محسوب می گردد. آثار به جا مانده از «حسین خان» نشان می دهد این اجراها از دید محتوا و ساختار دستگاهی و شیوه اجرای قطعات ضربی در چه درجه ای از توانمندی هستند. این آلبوم را نوازندگان صاحب سبکی چون رضا پرویززاده (کمانچه) و نوید افقه (تنبک) همراهی کرده اند.
«رضا پرویز زاده» در باره این آلبوم می گوید: "در برخورد اول با اجرای حسین خان متوجه شدم از بعضی جهات با کمانچه نوازی امروز تفاوت دارد. بعدها با بررسی بیشتر و اجرای آنها پی بردم که تکنیک هایی در اجرای حسین خان است که به هر دلیلی اجرا نمی شود و فراموش شده است. با اجرای این آلبوم تلاش کردم بخشی از این تفاوت ها و ویژگی های تکنیکی را ارائه دهم."
صفحات ضبط شده از «حسین خان اسماعیل زاده» سال 1291 توسط کمپانی گرامافون و سال 1307 توسط شرکت پاته در تهران ضبط شده اند اما به دلیل کیفیت نامطلوب ضبط در آن روزگار مورد کم توجهی قرار گرفته است.

مجموعه تصاویر آلبوم
رایگاندانلود
ناشر :اداره کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهرانکد کتابخانه ملی:  ۱۶۲۰۷و
    هنوز نظری به ثبت نرسیده‌است.
      شما در حال گوش دادن به رادیو بیپ تونز هستید ...