موسیقی کودک
موسیقی کودک
آهنگ سوئیت پارسی

دانلود آلبوم سوئیت پارسی

اثری از: 

بهداد مقدسی

قیمت فایل آلبوم در بیپ‌تونز:۵۴,۰۰۰ ت افزودن به سبد خرید

از آذربایجان تا بلوچستان، از خراسان تا دنا، هر گوشه از ایران موسیقی خاص خود را دارد، ملودی ها، ریتم ها و حتی سازهایی منحصربفرد که موسیقی فولک فارسی را به منظومه ای رنگارنگ تبدیل کرده است. حال اگر یک نفر تصمیم بگیرد تنها با یک ساز، گیتار، این همه را در یک سوئیت* بگنجاند، اثرش احتمالا شبیه آلبوم «سوئیت پارسی» بهداد مقدسی می شود.
آلبوم «سوئیت پارسی» را نشر هرمس در 13 قطعه منتشر کرده است. بهداد مقدسی که در ایران متولد و بزرگ شده و در آمریکا زندگی می کند، در این آلبوم به تک نوازی گیتار کلاسیک پرداخته است.
سه قطعه نخست آلبوم، «سه گانه برای گیتار» نام دارد که از افسانه الهه های عشق، باران و افسون الهام گرفته شده و بخش آخر آن در فرم چهارمضراب موسیقی سنتی ایرانی نوشته و اجرا شده است.
قطعه «مهتاب»، قطعه ای از اولین معلم گیتار بهداد مقدسی، سیامک والایی است. قطعه «دنا»، واریاسیون هایی از یک ملودی لُری است. بخش اصلی آلبوم به سوئیت پارسی با شش قطعه اختصاص دارد. این سوئیت در دستگاه چهارگاه نوشته شده و برداشتی شخصی است از موسیقی، تنوع فرهنگی و قومی ایران که در آن اشاراتی به موسیقی آذربایجان، ترکمن، خراسان و بلوچستان شده و بخش نهایی آن برداشتی آزاد از قطعه مشهور ابوالحسن صبا در دستگاه ماهور است.
قطعه «آرزوهای دور» بیانگر تعلق خاطر بهداد مقدسی به موسیقی راک دهه 70 میلادی است و «کوچالر»، آخرین قطعه آلبوم «سوئیت پارسی»، قطعه ای آذری است که از عشق، جدایی و وصال می گوید.
کاور آلبوم با طرحی از نقوش جاجیم ایرانی بر زمینه ای خشت و گلی طراحی شده؛ نمادی از فولکلور ایرانی.

*سوئیت فرمی در موسیقی است که از چند قطعه بی کلام ریتمیک و موزون تشکیل شده است.

مجموعه تصاویر آلبوم
رایگاندانلود
ناشر :نشر هرمسکد کتابخانه ملی:  ۱۳۲۶۱
۱ نظر
  • پویا مرعشی
    پویا مرعشیپاسخگزارش
    ۱۶ دی ۱۴۰۰
    قطعه یازدهم بر اساس ملودی «چهارمضراب ماهور اثر درویش خان» است. آهنگساز محترم نام استاد ابوالحسن صبا را ذکر نموده اند.
    • beeptunes
      بیپ‌تونزپاسخگزارش
      ۱۸ دی ۱۴۰۰
      با سلام کاربر گرامی با توجه به توضیحات کاور آلبوم نام استاد صبا ذکر شده است. این مورد اصلاح شد. تشکر
      ۰ / ۲۰۰۰
      شما در حال گوش دادن به رادیو بیپ تونز هستید ...