موسیقی کودک
موسیقی کودک
آهنگ پیشخوانی در تعزیه 2

دانلود آلبوم پیشخوانی در تعزیه 2

قیمت فایل آلبوم در بیپ‌تونز:۳۴,۰۰۰ ت افزودن به سبد خرید

در برابر هم صف کشیده اند، سپاه حق و باطل. اولیاخوان ها با لباس های سبز و اشقیاخوان ها با لباس های قرمز. هر دو گروه با شمشیر و زره و کلاه خود و اسب ها و خیمه ها و زنان و کودکان هم آن وسط. همه ساکت هستند و ناگهان صدای پیشخوانی بلند می شود. حضار با دقت به این «اپرای تراژیک» گوش می دهند و با خود فکر می کنند امروز چندمِ محرم است و قرار است شاهد کدام مجلس باشند: طفلان مسلم، سکینه و رقیه، قاسم، حُرّ بن یزید ریاحی، علی اکبر، علی اصغر، عباس، یا شهادت امام (ع)...
آلبوم «پیشخوانی در تعزیه» بیش از آنکه یک اثر موسیقایی باشد، اثری پژوهشی است؛ پژوهشی در نغمات آوازی شبیه خوانی که توسط اردشیر صالح پور انجام شده و به طور خاص، به پیشخوانی به عنوان یکی از فرم های نمایشی و موسیقایی تعزیه اختصاص دارد.
پیشخوانی درآمد آغازین مجالس تعزیه و شبیه خوانی است که به شکل نوحه یا ترانه به صورت دسته جمعی توسط اعضا و بازیگران اندکی قبل از شروع مجلس به همراه موسیقی اجرا می شود.
آلبوم «پیشخوانی در تعزیه» شامل چهار مجموعه است که توسط مرکز موسیقی حوزه هنری منتشر شده است. خوانندگان این مجموعه را رضا حیدری، مرتضی صفاریان، محمود معینی، احمد عزیزی، مجتبی حیدری، قاسم تسبیحی و مهدی طائفی تشکیل می دهند. عباس حیدری و حمید گرگانی نیز با شیپور و طبل ریز در آن به نوازندگی پرداخته اند.
جلد دوم این مجموعه با نام «پیشخوانی در تعزیه 2» نُه قطعه دارد که «ماه عزا آمده ای دوستان»، «فصل گل»، «سپه سالار شه تشنه لبان»، «باز در شام غم»، «عروسی قاسم»، «باز مه ماتم آمد»، «یوسف محزون نالان»، «ماه عزا گشته برپا» و «اندر مدینه بابا بیمار و زارم» نام دارند.
با خرید و دانلود آلبوم «پیشخوانی در تعزیه 2» اردشیر صالح پور، از این هنرمند حمایت کنید.

لیست کلیه آثار حوزه هنری

مجموعه تصاویر آلبوم
رایگاندانلود
    هنوز نظری به ثبت نرسیده‌است.
      شما در حال گوش دادن به رادیو بیپ تونز هستید ...