موسیقی کودک
موسیقی کودک

آن روز، روز نه، که شب از «ذبح نور» بود
صدای دسته می آید. صدای سینه زنی، صدای زنجیر، صدای طبل و سنج و صدای نوحه. نه، اینجا یکی از خیابان های شهر نیست. این صدا از آلبوم «ذبح نور» می آید؛ آلبومی در سوگ عاشورا به سبک دسته های عزاداری.
آلبوم «ذبح نور» شامل سوگواره هایی درباره واقعه کربلا از سید عبدالرضا موسوی طبری است. این آلبوم 11 قطعه دارد و توسط مرکز موسیقی حوزه هنری منتشر شده است. قطعات آن «غم کربلا»، «روز واقعه»، «کوفه»، «علمدار»، «برادر»، «بر خویش بگرییم»، «فلک»، «زائر»، «باغ کربلا»، «وداع» و «عید و اربعین» نام دارند.
سید عبدالرضا موسوی طبری علاوه بر سرودن اغلب اشعار این آلبوم، آهنگسازی و خواندن قطعات را نیز بر عهده داشته است. سه قطعه از آلبوم با شعر مشهور محتشم کاشانی « روزی که شد به نیزه سر آن بزرگوار»، شعری از اسدالله غالب دهلوی؛ شاعر هندی و یکی از نوحه های قدیمی مازندرانی ساخته شده اند.
تنظیم قطعات آلبوم «ذبح نور» بر عهده همایون نصیری بوده و احسان ذبیحی فر، فرهاد زالی، ماهان نه رودی، وحید خسروی، سعید نایب محمدی و همایون نصیری با کمانچه، نی، سنتور، تار، عود، دف، تمبک و جمبه در این آلبوم به نوازندگی پرداخته اند. آلبوم «ذبح نور» با استفاده پررنگ از سازهای کوبه ای، به مراسم عزاداری نواحی جنوبی ایران شبیه است. تاکید بر سازهای کوبه ای، برای حفظ فضای اصیل نوحه سینه زنی و به دلیل قدمت استفاده از این سازها در مراسم عزاداری محرم است.
با خرید و دانلود آلبوم «ذبح نور» سید عبدالرضا موسوی طبری از سایت بیپ تونز، از این هنرمند حمایت کنید.

لیست کلیه آثار حوزه هنری

مجموعه تصاویر آلبوم
رایگاندانلود
    هنوز نظری به ثبت نرسیده‌است.
      شما در حال گوش دادن به رادیو بیپ تونز هستید ...