موسیقی کودک
موسیقی کودک
آهنگ از دیروز تا همیشه 1 (وحدت)

دانلود آلبوم از دیروز تا همیشه 1 (وحدت)

اثری از: 

فرهاد مهراد

متاسفانه این آلبوم در حال حاضر غیرفعال است و امکان خرید آن وجود ندارد.

صدای گاو و گوسفند می آید، پارس سگ و زوزه گرگ که در صدای مارش نظامی محو می شود، صدای پچ پچ نامفهوم عده ای اوج می گیرد و بعد... صدای رسای فرهاد مهراد ، «شبانه» را فریاد می کند «کوچه ها باریکن، دکونا بسته س، خونه ها تاریکن، طاقا شیکسته س» و همین صدا و شعر و آهنگ است که «از دیروز تا همیشه 1» را ماندگار کرده است.
فرهاد با آن لحن حماسی و پر از شور و عاطفه اش، هنرمند کم کاری بوده، اما چند آلبومی که از او به یادگار مانده، هنوز هم شنیدنی است. آلبوم «از دیروز تا همیشه 1» برخی از مهمترین کارهای فرهاد را در بر می گیرد: آهنگ «وحدت» با فریاد «والا پیامدار محمد» که سرود انقلاب شد، آهنگ «جمعه برای جمعه» و آهنگ مشهور «Don’t cry for me Argentina» که پیشتر توسط هنرمندانی چون مدونا اجرا شده است.
فرهاد تا حد زیادی تحت تاثیر گروه بیتلز بوده و از فضای راک اند رول تاثیر پذیرفته، اما سبک آثار او را می توان پاپ کلاسیک دانست. ریتم آهنگ های او سنگین و آرام است با صدای پیانو که اغلب خودش می نواخت و گاه ملایم می شود و گاه توفنده.
وسواس و سلیقه خاص فرهاد، از انتخاب شاعران و آهنگسازان «از دیروز تا همیشه» پیداست: شهیار قنبری، محمدرضا شفیعی کدکنی، احمد شاملو، مهدی اخوان ثالث، سیاوش کسرایی، و از سویی دیگر، اسفندیار منفردزاده، واروژان و خودش.
بارزترین مشخصه آثار فرهاد، سبک خواندنش است. او که شناخت و تسلط کاملی بر ادبیات و چندین زبان داشت، بر سلیس و روان خواندن اشعار اصرار می ورزید تا مخاطب با یک بار شنیدن ترانه بفهمد او چه می گوید، معتقد بود کلمه چنان ادا شود که هست و بار مفهومی واژگان را به تمامی منتقل می کرد: سردت می شود وقتی او از برف می خواند، دردت می آید وقتی از رنج می گوید و خشمگین می شوی وقتی فریادزنان تکرار می کند «ای کاش آدمی وطنش را همچون بنفشه ها می شد با خود ببرد هر کجا که خواست».

ناشر :کانون فرهنگی هنری نی داوودکد کتابخانه ملی:  ۶۱۷۹و
۳ نظر
  • محمد تقی پور
    محمد تقی پورپاسخگزارش
    ۱۱ فروردین ۱۳۹۴
    نام آلبوم در تگ آهنگ ها Az Dirooz Ta Hamishe 2 (Vahdat ذکر شده. این آلبوم شماره 1 هست یا 2 ؟
    • beeptunes
      بیپ‌تونزپاسخگزارش
      ۱۳ فروردین ۱۳۹۴
      از دقت نظر شما سپاسگزاریم. نام آلبوم ذکر شده اصلاح گردید.
      ۰ / ۲۰۰۰
    • محمد آرین
      محمد آرینپاسخگزارش
      ۲۹ اسفند ۱۳۹۳
      فرهاد، هیچ وقت تکرار نخواهد شد.
        ۰ / ۲۰۰۰
      • محمدجعفر کربلا
        محمدجعفر کربلاپاسخگزارش
        ۱۵ دی ۱۳۹۲
        بهترین برای ابدیت برای تمام طول تاریخ...
          ۰ / ۲۰۰۰
          شما در حال گوش دادن به رادیو بیپ تونز هستید ...