بو بکش، بوی عیدی می آید، بوی توپ، بوی کاغذ رنگی... «از دیروز تا همیشه» کودکانه است، مثل آن شعر قدیمی که بچه بودیم می خواندیم «گنجشکک اشی مشی، لب بوم ما نشین»، و کودکانه نیست وقتی «داره از ابر سیاه خون می چکه»؛ و این صدای
فرهاد مهراد است که گاه «با صدای بی صدا» ما را می گریاند و گاه با «بانوی گیسو حنایی» به شوقمان می آورد.
از 10 قطعه آلبوم «از دیروز تا همیشه 2»، چهار آهنگ موسیقی متن فیلم بوده اند: «مرد تنها» و «جمعه» و «سقف» و «خسته» که در این بین، موسیقی متن «رضا موتوری» ساخته مسعود کیمیایی و «خداحافظ رفیق» به کارگردانی امیر نادری، از باقی مشهورتر شده اند.
فرهاد از هنرمندانی است که شناخت وسیعی نسبت به موسیقی غربی داشته و قطعات متعددی را نیز به زبان های دیگر اجرا کرده است. از آن میان، قطعه «Yesterday»، بازخوانی قطعه مشهور شارل آزناوور، خواننده فرانسوی در آلبوم «از دیروز تا همیشه 2» آمده است. قطعه «بانوی گیسو حنایی» نیز با تغییراتی روی شعر ناظم حکمت، شاعر پرآوازه ترک ساخته شده است.
با این همه، فرهاد از ادبیات و موسیقی ایران نیز غافل نبود و با سرآمدان روزگار خود همکاری داشت. شعرهای اغلب قطعات او را شهیار قنبری به همراه اردلان سرفراز، تورج نگهبان، عباس صفاری، ایرج جنتی عطایی و ... سروده و آهنگسازی کارهایش را نیز اسفندیار منفردزاده، حسن شماعی زاده، محمد اوشال و خودش انجام داده اند.
فرهاد هنرمند نوآوری بود؛ این را می توان از دکلمه اشعار، از نواختن پیانو، حتی در اجراهای زنده و از سوت زدن های گاه و بیگاهش در آهنگ ها فهمید. حتی گاهی، مثل آهنگ «اسیر شب»، به نظر می رسد موقع خواندن دارد گریه می کند.
کاور آلبوم «از دیروز تا همیشه» پر از عکس های فرهاد است. کیانوش غریب پور لیوان چای، نرده های راه پله و طرحی از انار را در کنار عکس فرهاد نشانده که به دوردست ها خیره شده، انگار «تو فکر یک سقف» است.