موسیقی کودک
موسیقی کودک
آهنگ نوای شبانه

دانلود آلبوم نوای شبانه

تنظیم‌کننده: ریچارد کلایدرمن
متاسفانه این آلبوم در حال حاضر غیرفعال است و امکان خرید آن وجود ندارد.

فیلم «رابین هود: شاهزاده دزدان» را یادتان هست؟ کوین کاستنر در نقش کماندار سبزپوشی که «از داراها می دزدید و به ندارها می بخشید»، وسط جنگل های اسرارآمیز شروود با شاهزاده ماریان آشنا می شد و صحنه های عاشقانه فیلم با نوای آهنگ آشنای برایان آدامز می گذشت: Everything I do, I do it for you... اما نسخه بی کلام ریچارد کلایدرمن از آهنگ رویایی برایان آدامز هم به اندازه آهنگ اصلی مشهور است؛ نسخه ای که در آلبوم «نوای شبانه» در کنار ورژن بی کلام برخی از مشهورترین آهنگ های پاپ منتشر شده است.
آلبوم «نوای شبانه» اثر ریچارد کلایدرمن 14 قطعه دارد که از تنظیم بی کلام آثار هنرمندانی مثل جرج مایکل، کریس دی برگ، التون جان، گروه شیکاگو، اندی ویلیامز، فیل کالینز و ... ایجاد شده اند. ریچارد کلایدرمن این قطعات را برای اجرا توسط ارکستری به رهبری جیمز لست به صورت بی کلام تنظیم کرده و چند آهنگ از لست هم در این آلبوم آمده است. برخی از این قطعات مثل «Careless Whisper»، «Sacrifice» و «The Lady In Red» به دلیل پخش مکرر نسخه بی کلام آنها از صدا و سیما که توسط ریچارد کلایدرمن ساخته شده، به گوش مخاطب ایرانی بسیار آشنا هستند.
ریچارد کلایدرمن گرچه تحصیلات موسیقایی خود را به دلیل بیماری پدرش و مشکلات مالی نیمه کاره رها کرد، اما یکی از برجسته ترین نوازندگان پیانو در جهان است؛ به طوری که در کتاب رکوردهای گینس به عنوان «موفق ترین پیانیست جهان» از او یاد شده که احتمالا به دلیل فروش بالای آثارش است. این پیانیست فرانسوی کنسرت های بسیاری برگزار کرده و بیش از 1200 ملودی ضبط کرده که تعداد زیادی از آنها به دلیل بازنوازی آثار برجسته موسیقی کلاسیک و پاپ، شهرت فراوانی برایش به ارمغان آورده اند. بسیاری از افراد با گوش دادن به کارهای کلایدرمن به موسیقی کلاسیک علاقمند شده اند و سبک خاص او را می توان پل میان موسیقی کلاسیک و پاپ دانست.

    هنوز نظری به ثبت نرسیده‌است.
      شما در حال گوش دادن به رادیو بیپ تونز هستید ...