موسیقی کودک
موسیقی کودک
آهنگ 101 نوازنده کولی خوشحال

دانلود آلبوم 101 نوازنده کولی خوشحال

آهنگساز: D.Dinicu
متاسفانه این آلبوم در حال حاضر غیرفعال است و امکان خرید آن وجود ندارد.

خیلی ها نمی دانند برامس یا لیست چه کسانی بوده اند، سیاستمدار هستند یا سوپراستار سینما. اما ریتم آهنگ های ساخته این دو موسیقیدان برجسته و آهنگسازان مشابه آنها را از حفظ هستند: آنجا، وسط آن فیلم، موقع پخش نماهنگی از مناظر طبیعت، قبل از اخبار شبانگاهی، زمان نمایش آگهی شوینده... . به لطف رادیو و تلویزیون و البته ریچارد کلایدرمن، گوشِ بسیاری از ما به موسیقی کلاسیک آشناست، بی آنکه آگاه باشیم.
اسمش فیلیپ پاژه است، اما به «ریچارد کلایدرمن» معروف است. پیانیست فرانسوی وقتی کم کم داشت معروف می شد، نام خانوادگی مادربزرگ خود را برگزید تا تلفظش برای غیر فرانسوی ها آسان باشد. نامش هر چه باشد، با پیانو مترادف است؛ بی دلیل هم نیست، از پنج سالگی نزد پدرش تعلیم پیانو دیده، از کنسرواتوار پاریس در رشته نوازندگی پیانو با رتبه اول فارغ التحصیل شده، خوانندگان معروف فرانسوی مثل جانی هالیدی و میشل ساردو را با پیانو همراهی کرده، با نوازندگی پیانو در قطعه «بالاد برای آدلین» به شهرت رسیده و بسیاری از آثار برجسته موسیقی کلاسیک را بازنوازی کرده که برخی از آنها در آلبوم «101 نوازنده کولی خوشحال» منتشر شده است.
این آلبوم که 12 قطعه دارد، بر اساس آهنگ های ساخته موسیقیدانانی مثل یوهان برامس، آرام خاچاطوریان، فرانتس لیست و ... شکل گرفته است. سه قطعه آن بر اساس آهنگ های «رقص مجار 1، 5 و 6» اثر برامس ساخته شده که ریتم «رقص مجار شماره 5» برای ما بسیار آشناست؛ همین طور ریتم قطعه «کالینکا» که یکی از مشهورترین آهنگ های روسی است.
سبک خاص کلایدرمن در تنظیم و بازنوازی آثار کلاسیک، به گونه ای است که مخاطبان بسیاری را به موسیقی کلاسیک جلب می کند. شاید به یُمن آهنگ های بی نظیر نوابغ موسیقی کلاسیک و تکنیک نوازندگی کلایدرمن است که کارهای او چنین پرفروش شده؛ تا حدی که لقب «موفق ترین پیانیست جهان» را در کتاب رکوردهای گینس برایش به ارمغان آورده است.

    هنوز نظری به ثبت نرسیده‌است.
      شما در حال گوش دادن به رادیو بیپ تونز هستید ...