موسیقی کودک
موسیقی کودک
آهنگ آثار استاد روح الله خالقی (خوشه چین) 1

دانلود آلبوم آثار استاد روح الله خالقی (خوشه چین) 1

من که فرزند این سرزمینم
در پی توشه ای خوشه چینم
شادم از پیشه خوشه چینی
رمز شادی بخوان از جبینم
شعر کریم فکور هیچگاه ورد زبان خاص و عام نمی شد اگر روح الله خالقی «خوشه چین» را نمی ساخت و ترانه سرخوشانه کولی وار را ماندگار نمی کرد. بی سبب نیست که آلبوم اول مجموعه «آثار استاد روح الله خالقی» را به نام این آهنگ جاودانه نامیده اند: «خوشه چین».
روح الله خالقی شاگرد علینقی وزیری؛ از تاثیرگذارترین چهره های موسیقی ایران بود. در زمانه ای که رواج موسیقی اروپایی می رفت تا موسیقی ایرانی را به محاق براند، او و استادش تلاش بسیاری برای احیای سنت های موسیقایی کشور کردند. در وصف اهمیت روح الله خالقی در موسیقی ایران همین بس که سرود «ای ایران»، ساخته او عملا سرود ملی و مردمی ایران محسوب می شود.
در مجموعه «آثار استاد روح الله خالقی» که در چهار آلبوم توسط موسسه فرهنگی هنری ماهور منتشر شده، عبدالوهاب شهیدی و غلامحسین بنان؛ دو خواننده نامدار ایرانی با همراهی ارکستر ایرانی به اجرای آهنگ های استاد بزرگ موسیقی پرداخته و کوشیده اند، تا جایی که ممکن بوده به اصل آثار نوشته شده توسط روح الله خالقی وفادار باشند و قطعات را همان گونه اجرا کنند که او نت نویسی کرده است. هویت ایرانی و ترکیب موسیقی ایرانی با هارمونی غربی از خصوصیات اصلی آثار روح الله خالقی است که در این مجموعه آلبوم ها هم مشهود است.
آلبوم اول این مجموعه که «خوشه چین» نام دارد، شش قطعه به نام های «رنگارنگ اصفهان»، «یار رمیده»، «آهنگ آذربایجان»، «حالا چرا؟»، «می ناب» و «خوشه چین» دارد که توسط غلامحسین بنان در دستگاه های بیات اصفهان، شوشتری، شور و عشاق با اشعاری از رهی معیری، حافظ، شهریار و کریم فکور خوانده شده است. اجرای موسیقی را ارکستر گلها، ارکستری که روح الله خالقی سرپرست آن بود، و نیز ارکستر شماره یک رادیو انجام داده اند.

مجموعه تصاویر آلبوم
ناشر :موسسه فرهنگی هنری ماهورکد کتابخانه ملی:  ۷۳۶۱و
۲ نظر
  • Muhammad Valizadeh
    Muhammad Valizadehپاسخگزارش
    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
    لطفا کاور مجموعه آثار استاد روح الله خالقی رو بزارید.
    • beeptunes
      بیپ‌تونزپاسخگزارش
      ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
      با سلام و عرض وقت بخیر دوست عزیز، متاسفانه بنا به درخواست ناشر، کاورهای تمام آثار ماهور فعلا از سایت برداشته خواهد شد. در صورت تمایل کاورها پس از خرید، به ایمیل شما ارسال خواهند شد.
      ۰ / ۲۰۰۰
    • رضا دولت آبادی
      رضا دولت آبادیپاسخگزارش
      ۵ دی ۱۳۹۲
      سعی ما بود بهر آبادی این سامان زحمت ها كشيدن براى ابادي اين سامان
        ۰ / ۲۰۰۰
        شما در حال گوش دادن به رادیو بیپ تونز هستید ...