موسیقی کودک
موسیقی کودک

«صد سال سه تار» نگاهی به برجسته‌ترین آثار باقی مانده در یک بازه صد ساله است. این بازه زمانی از اولین ضبطهای سه‌تار که در اواخر دوران قاجار اتفاق افتاده است تا دوران متاخر می‌باشد. در این آلبوم سیر تحول در شیوه نوازندگی نوازندگان بزرگ این ساز در این دوران قابل مشاهده است. در لوح اول اجراهایی از «علینقی وزیری»، «عبدالله دادور»، «یوسف فروتن»، «سعید هرمزی»، «ابوالحسن صبان، «ارسلان درگاهی»، «مشیر معظم افشار» و «احمد عبادی» را می‌شنویم. در لوح دوم اجرا کنندگان بدین قرار می‌باشند: «نورعلی برومند»، «حسنعلی دفتری»، «محمود تاجبخش»، «داریوش صفوت»، «جلال ذوالفنون»، «محمدرضا لطفی»، «حسین علیزاده» و «داریوش طلایی».

مجموعه تصاویر آلبوم
ناشر :موسسه فرهنگی هنری ماهورکد کتابخانه ملی:  ۲۳۵۶و
۲ نظر
  • حسن صنوبری
    حسن صنوبریپاسخگزارش
    ۲ آبان ۱۳۹۹
    1. چرا اسم گردآورنده و شیوه گردآوردی مشخص نیست؟ آیا این قطعات انحصارا در این آلبوم عرضه شده؟ یا انتخابی است از آلبوم‌های پیشین؟ و اگر دومی است اساس انتخاب بر چه بوده و انتخاب‌گر که بوده؟ چرا من باید چنین آلبومی را به عنوان نماینده سه تار در صدسال اخیر بخرم؟ چرا خودم گزیده‌ای را از آثار پیشین فراهم نیاورم؟ آیا مثلا گردآورنده یک پژوهشگر مهم سه تار یا یه نوازنده سرشناس سه تار است؟ 2. باز اگر دستگاه‌ها و گوشه‌ها مشترک بودند کار لطفی داشت. که مقایسه کنم ابوعطای نورعلی‌خان را با ابوعطای استاد ذوالفنون 3. در شنیدن اول به نظرم قطعات بسیار دیگری بود که بیشتر می‌توانست نمایندۀ سه‌تارنوازی استادانی چون علیزاده و ذوالفنون باشد
      ۰ / ۲۰۰۰
    • moerfaani
      ۱۴ شهریور ۱۳۹۷
      در سایت خود موسسه ماهور این اثر شامل 16 قطعه است و یک و دو نداره، ولی درسایت شما اینی که گذاشتید 8 قطعه است و زدید صد سال سه تار 2، چجوریاست ؟ صد سال سه تار 1 کجاست، نتونستم پیداش کنم تو سایتتون و اصلن چرا یک و دو کردید ؟؟!!!
        ۰ / ۲۰۰۰
        شما در حال گوش دادن به رادیو بیپ تونز هستید ...