موسیقی کودک
موسیقی کودک
آهنگ موسیقی مذهبی شیعیان ایران ۳

دانلود آلبوم موسیقی مذهبی شیعیان ایران ۳

قیمت فایل آلبوم در بیپ‌تونز:۵۰,۰۰۰ ت افزودن به سبد خرید

بر مشامم می رسد هر لحظه بوی کربلا
در دلم ترسد بماند آرزوی کربلا
تنها صدای نوحه خوانی می آید، بی هیچ سازی، و موسیقی در صدای حزین نوحه خوان، تعزیه خوان، مداح و خواننده چنان به اوج می رسد که جای خالی ساز اصلا حس نمی شود. در زمانه ای که موسیقی مراسم عزاداری با افزودن انواع پیرایه ها و شگردها، از هر زمان دیگری دورتر از اصل خود شده، جهانگیر نصری اشرفی بقایای موسیقی اصیل مذهبی را در مجموعه «موسیقی مذهبی شیعیان ایران» گرد آورده تا دست کم آیندگان بدانند ریشه های موسیقی مذهبی ایران در کجا قرار داشته است.
مجموعه «موسیقی مذهبی شیعیان ایران» حاصل پژوهش هفت ساله جهانگیر نصری اشرفی درباره انواع موسیقی مذهبی در ایران است. در این مجموعه شاخص ترین نمونه های صوتی و الحان موسیقی مذهبی شیعیان گردآوری شده اند که در انتخاب آنها، دو اصل اصالت و قدمت مورد توجه قرار گرفته است. این مجموعه، نوعی مستندسازی پدیده ای است که به سرعت در حال دگرگونی است.
در جلد سوم این مجموعه با عنوان «مدح و منقبت»، 21 قطعه از الحان و آوازهای مدح و منقبت و آوازهای دینی مثل سحرخوانی، مناجات، چاوش خوانی، مداحی، اذان، تلاوت قرآن و ... آمده است. آوازهای مدح و منقبت از نظر مضمون، در رثا و حمد و ستایش خدا و یا مدح و توصیف انبیا، امامان و بزرگان دینی و مذهبی است.
این مجموعه توسط شاخص ترین مجریان و راویان موسیقی دینی و مدح و منقبت از کرمانشاهان، تهران، اردبیل، قزوین، گیلان، مازندران، بوشهر و یزد شامل سید جلال محمدیان، ذبیح الله جلالی، ابوطالب رضایی، غلامحسین مومنی، عباس زمانی، موذن زاده اردبیلی، حاج حسین طالبی، سهراب سبحانی راد، غلامرضا فرجپوری، حسین رستگاری، حسینعلی فاضلی، علی اکبر اسمی و علی اکبر درویش بلبل در دستگاه ها و گوشه های دشتی، افشاری، عراق، سه گاه، بیات ترک، ماهور، نوا، شور و چهارگاه اجرا شده است.

مجموعه تصاویر آلبوم
ناشر :موسسه فرهنگی هنری ماهورکد کتابخانه ملی:  ۱۱۷۹۱و
    هنوز نظری به ثبت نرسیده‌است.
      شما در حال گوش دادن به رادیو بیپ تونز هستید ...