موسیقی کودک
موسیقی کودک
آهنگ نوای دریا

دانلود آلبوم نوای دریا

اثری از: 

حمید متبسم

نوازنده: حمید متبسم

در سال 1373 دختری به دنیا آمد به نام دریا، و پدرش به مناسبت تولد او، در شهر کُلن آلمان آلبومی خلق کرد که نام فرزند را بر خود دارد: «نوای دریا». 21 سال پس از تولد دریا و «نوای دریا»، حمید متبسم آلبومش را در وطنش منتشر کرده است.
آلبوم «نوای دریا» آلبومی از تک نوازی سه تار است که دو بخش دارد، اولی در مایه اصفهان و بیات کرد و دومی در مایه نوا که قطعه «نوای دریا» در پایان بخش دوم نواخته شده است.
حمید متبسم که شاگرد هوشنگ ظریف، محمدرضا لطفی، حسین علیزاده و ... بوده، به طور مداوم با کانون چاووش و گروه عارف همکاری داشت و پس از مهاجرت به آلمان، گروه موسیقی دستان و چکاوک را راه ‌اندازی کرد. تاسیس انجمن تار و سه تار، بنیاد سیمرغ و ارکستر بزرگ سازهای ایرانی از دیگر فعالیت های اوست.
حمید متبسم در ابتدا تار می نواخت، اما پس از قرار گرفتن در کنار هنرمندانی مثل حسین علیزاده و محمدرضا لطفی در کانون چاووش، به سه تار روی آورد و پس از مهاجرت به اروپا، روی این ساز متمرکز شد. به گفته خودش، ساز «زیبا» را که سه تاری ساخته استاد مهدی کمالیان است، رامین جزایری و کیهان کلهر برایش از سازنده ساز «خواستگاری» کردند و با همین سه تار است که حمید متبسم آلبوم «نوای دریا» را نواخته است.
این هنرمند که در طول فعالیت هنری خود با هنرمندانی مثل ایرج بسطامی، حسین بهروزی نیا، پژمان حدادی، شهرام ناظری، صدیق تعریف، سالار عقیلی، بیژن کامکار، همایون شجریان، هوشنگ کامکار، فرهاد فخرالدینی و ... همکاری داشته، برای آلبوم «قیژک کولیِ» به‎همراه گروه دستان و همایون شجریان، برنده بهترین موسیقی سنتی سال ۲۰۰۹ از سازمان نقد صفحه آلمان شد.
آلبوم های «بوی نوروز»، «ساز نو آواز نو»، «سه نوازی»، «ضرب تار»، «ماه عروس»، «لولیان»، «به نام گل سرخ»، «بامداد» و ... از جمله آثار حمید متبسم است.

مجموعه تصاویر آلبوم
رایگاندانلود
ناشر :نغمه حصارکد کتابخانه ملی:  ۱۵۷۳۶-و
۳ نظر
  • mohammadsaidahmadi23
    mohammadsaidahmadi23پاسخگزارش
    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
    به نظر من نوای دریا زیباترین کار متبسم و یکی از زیباترین قطعاتیست که برای سه تار تنظیم شده است
      ۰ / ۲۰۰۰
    • مسعود آبادی
      مسعود آبادیپاسخگزارش
      ۶ شهریور ۱۳۹۴
      روح‌نواز و گوش‌نواز، به معنای حقیقی کلمه!
        ۰ / ۲۰۰۰
      • محمد مرادی
        محمد مرادیپاسخگزارش
        ۴ شهریور ۱۳۹۴
        این آلبوم بیش از 15 سال پیش تو خارج از کشور منتشر شده بود. دقیقاً به همین نام...
          ۰ / ۲۰۰۰
          شما در حال گوش دادن به رادیو بیپ تونز هستید ...