موسیقی کودک
موسیقی کودک
آهنگ کنسرت حشرات
متاسفانه این آلبوم در حال حاضر غیرفعال است و امکان خرید آن وجود ندارد.

تا حالا تجدید شده اید و بعد از ترس کتک پدر، «مثل جری از وحشت تام» از مدرسه فرار کرده اید؟ تا حالا سر ظهر تابستان برای بازی توی کوچه دنبال همبازی گشته اید؟ تا حالا صبح قبل از رفتن به مدرسه، دنبال لنگه جورابتان گشته اید؟ تا حالا دبیرستان پسرانه ای پر از بچه های «نخاله، آسمون جُل و قِرتی» دیده اید که همه به موهایشان «تافت و ژل» بزنند و «موبایل و واکمن و اتومبیل های آنچنانی» داشته باشند و با گوشی شان آهنگ «دوبتس دیس» گوش کنند؟ اگر این خاطرات برایتان آشنا است، پس حتما «کنسرت حشرات» را دوست دارید.
سال 1384 بود، وقتی که نمایش عروسکی «کنسرت حشرات» به کارگردانی مریم سعادت و آهنگسازی کیوان کیارس ساخته و برای اولین بار اجرا شد. بعد از آن، این نمایش بارها و بارها در تهران و شهرهای مختلف و به مناسبت های گوناگون روی صحنه رفت. اما آنچه «کنسرت حشرات» را در خاطره بچه ها ماندگار کرد، پخش آن از تلویزیون بود؛ برنامه ای که در آن، مورچه و ملخ و سوسک و کفشدوزک و ...، با ساز و آواز می خواندند «ما بگم یک رازی، ندارم همبازی، یه رفیق خوب و فابریک و گل و دمسازی».
ترانه های «کنسرت حشرات» را امیر سلطان احمدی و محمد بحرانی سروده اند و امیر سلطان احمدی، مانی شرفی، دلارام مستوفی و محمد بحرانی، آنها را خوانده اند. کیوان کیارس و بردیا کیارس هم با گیتار و کیبورد و ویولن به عنوان نوازنده در این آلبوم حضور دارند.
«کنسرت حشرات» 6 قطعه دارد که شامل «سرزمین من»، «تام و جری»، «هوا گرمه هوا گرمه»، «دبیرستانی ها»، «کلید» و «ای ایران» است که در قطعه پایانی، بچه ها با یکی از قدیمی ترین سرودهای ملی- میهنی آشنا می شوند:
ای ایران ای مرز پرگُهر
ای خاکت سرچشمه هنر
دور از تو اندیشه بَدان
پاینده مانی و جاودان
با دانلود قانونی آلبوم «کنسرت حشرات» اثر کیوان کیارس و مریم سعادت از سایت بیپ تونز، از این هنرمندان حمایت کنید.

ناشر :موسسه ی فرهنگی هنری نوخسروانی باربدکد کتابخانه ملی:  ۱۵۱۸۰و
۲ نظر
  • Javad Qazi
    ۸ مهر ۱۳۹۴
    لطفا تصور رو هم قرار بدید
    • beeptunes
      بیپ‌تونزپاسخگزارش
      ۸ مهر ۱۳۹۴
      "با سلام از پیشنهاد شما سپاسگزاریم. موضوع درخواستی شما بررسی شده و در صورت امکان بر روی سایت قرار داده می شود. با تشکر"
      ۰ / ۲۰۰۰
    • moien karimi
      moien karimiپاسخگزارش
      ۲۵ شهریور ۱۳۹۴
      چه خاطراتی با این آهنگه داشتیم سال ها پیش:)
        ۰ / ۲۰۰۰
        شما در حال گوش دادن به رادیو بیپ تونز هستید ...