موسیقی کودک
موسیقی کودک
آهنگ نمک (با کلام)
متاسفانه این آلبوم در حال حاضر غیرفعال است و امکان خرید آن وجود ندارد.

«بارون بارونه زمینا تر میشه»، «وای وای رشید خان، سردار کل قوچان»، «دختر بویراحمدی نومت ندونُم یار گلُم»، «دایه دایه وقت جنگه»، «آسمان آبی و ماه می درخشد یار»... فرقی ندارد اهل کجایی، ایرانی که باشی، امکان ندارد که این ترانه های مشهور محلی را نشنیده باشی و ملودی شان را از بر نباشی. شاید برای اینکه از کودکی با آنها بزرگ شده و خاطره داریم، و شاید گروه آدمک هم برای اینکه خاطرات مشابهی برای کودکانِ امروز بسازد، این ترانه ها را در آلبوم «نمک» ارائه داده است.
آلبوم «نمک» از گروه آدمک، شامل مجموعه ای از نغمه های محلی برای کودکان در دو نسخه باکلام و بی کلام توسط موسسه پندار پویای آدمک منتشر شده است. این آلبوم 10 آهنگ دارد و قطعات آن «بارون بارونه»، «آی سرکوتَل»، «رشید خان»، «دختر بویراحمدی»، «لیلا خانم»، «دایه دایه»، «پاچ لیلی»، «گل گندم»، «لالایی» و «لیلی باوانم و اسمر اسمر» نام دارند.
خواننده نسخه باکلام این آلبوم، تعدادی از اعضای گروه آدمک شامل شهرزاد بهشتیان، مونا منوچهری، غزال بغدادی، مستانه حکیمی، آرزو ابویی و همچنین مانی بیات، احسان ذبیحی فر و ماکان اشگواری هستند. در این آلبوم سازهای کمانچه، قیچک آلتو، عود، تار، رباب، سنتور، تنبور، سه تار، ریکوردر، سازهای اُرف و سازهای ضربی استفاده شده است.
گروه آدمک در سال 1390 با هدف بازگرداندن ریشه های بومی و ایرانی به فرهنگ شنیداری کودکان و نوجوانان تشکیل شد و در این راستا، در آلبوم «نمک»، برخی از نغمه های آشنای محلی ایرانی را با سازهای ارف و همراهی یک ساز ایرانی بازسازی و تنظیم مجدد کرده و کوشیده در کنار ملودی های آشنا، فضای صوتی نویی ایجاد کند که علاوه بر اهداف فرهنگی، در خدمت اهداف آموزشی نیز باشد.
با خرید و دانلود آلبوم «نمک» گروه آدمک از بیپ تونز، از این گروه حمایت کنید.

ناشر :موسسه پندار پویای آدمککد کتابخانه ملی:  ۱۶۲۰۲و
۲ نظر
  • arezoo p
    ۳۰ مهر ۱۳۹۴
    گوفی
      ۰ / ۲۰۰۰
    • خسزو رازعی
      خسزو رازعیپاسخگزارش
      ۲۶ مهر ۱۳۹۴
      h.b
        ۰ / ۲۰۰۰
        شما در حال گوش دادن به رادیو بیپ تونز هستید ...