موسیقی کودک
موسیقی کودک

مانده از شب های دورادور
بر مسیر خامُش جنگل
سنگ چینی از اجاقی خرد
اندرو خاکستر سردی
تصویر زنده و جاندار نیما یوشیج را حتما بارها دیده اید: در میان جنگلی انبوه، تکه سنگ های خردی کنار هم چیده شده اند، دودزده و سیاه، و در میان، خاکستر. خاطره ای به جا مانده از شبی، مسافری، اتراقی و آتشی که گرمابخش رهگذر جنگل بوده. و این تصویر، دستمایه نامگذاری آلبوم وحید تاج و مهدی حاجی قاسمی شده است: «اجاق سرد».
آلبوم «اجاق سرد» یک آلبوم آوازی سنتی در دستگاه بیات ترک است. آهنگسازی این آلبوم را مهدی حاجی قاسمی انجام داده و آواز آن را وحید تاج سر داده است. ترانه های آلبوم نیز سروده نیما یوشیج هستند.
آلبوم«اجاق سرد» هشت قطعه دارد که شامل دو قطعه تک نوازی تار و سنتور، دو تصنیف، دو قطعه ساز و آواز، یک چهارمضراب و قطعه ای به یاد مرشد مرادی است. قطعات آن «هنگام»، «ترنج»، «شکسته بال»، «اجاق سرد»، «کتیبه»، «بیگاهان»، «شوریده خاطر» و «شب» نام دارند.
گروه همنوازان سیوار شامل مهدی حاجی قاسمی، سهیل امیری، حامد ترکمن، حمید قنبری، کوروش یزدانی پور، یونس پاک نژاد، کاوه معتمدیان، مهدی تیموری، عرفان متکیایی، مهدی مسلمی و امیر لطفی با تار، سنتور، تار باس، عود، نی، کمانچه، قیچک باس، تنبک، ضرب باستانی و دف، در این آلبوم به نوازندگی پرداخته اند.
مهدی حاجی قاسمی در کاور آلبوم توضیح داده که به دنبال خلق اثری نو و چند صدایی برای سازهای ایرانی بوده و اشعار نیما را به دلیل نوگرایی و راهگشایی اش، برای خلق اثر خود انتخاب کرده است.
از وحید تاج نیز که شاگرد آواز استاد محمدرضا شجریان بوده، پیشتر آلبوم های «در آتش مشتاقی»، «زندان شب یلدا»، «از روزگار رنگ آمیز»، «خاطره»، «ساز شبانگاهی»، «برف خوانی»، «سِر سماع»، «خانه غریب» و آلبوم موسیقی فیلم «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» منتشر شده است.
با خرید و دانلود آلبوم «اجاق سرد» از بیپ تونز، از هنرمندان این آلبوم حمایت کنید.

مجموعه تصاویر آلبوم
رایگاندانلود
ناشر :نشر و پخش جوانکد کتابخانه ملی:  ۱۶۴۰۶و
    هنوز نظری به ثبت نرسیده‌است.
      شما در حال گوش دادن به رادیو بیپ تونز هستید ...