موسیقی کودک
موسیقی کودک
آهنگ پنج انگشت بودند که (غذاها و بازی ها)

دانلود آلبوم پنج انگشت بودند که (غذاها و بازی ها)

متاسفانه این آلبوم در حال حاضر غیرفعال است و امکان خرید آن وجود ندارد.

«پنج تا دوست، پیاده، با هم به سفر می ‌رفتند. عصر که شد یک جا برای استراحت ایستادند... اولی گفت: خیلی دوره، خسته شدیم. دومی گفت: تاریک شده، تا کی بریم؟ سومی گفت: چراغ می ‌خوایم. چهارمی گفت: اسب بخریم. انگشت شست شیهه کشید، گفت: همه رو من بپرید. اسب و الاغتان میشم، شمع و چراغتان میشم...».
قشنگ است، نه؟ تازه یک تیر و دو نشان هم هست: با «پنج تا انگشت بودند که»، بچه ها هم داستان می شنوند، آن هم با صدای خود نویسنده، و هم موسیقی گوش می دهند، آن هم موسیقی های خوب و اصیل ایرانی.
آلبوم «پنج تا انگشت بودند که» نسخه صوتی کتابی به همین نام، نوشته مصطفی رحماندوست است، در دو مجموعه منتشر شده است: مجموعه ای درباره «مراسم و شغل ها» و مجموعه دیگر درباره «غذاها و بازی ها». هر مجموعه 11 قطعه دارد و توسط موسسه فرهنگی نوین کتاب گویا منتشر شده است.
شعرقصه‌ های این اثر که ریشه در بازی ها و ادبیات عامیانه ایران دارند، به صورت ترانه و در مورد غذاها، بازی‌ ها، مراسم و شغل‌ ها است. این قصه ها با موسیقی دستگاهی ایرانی متناسب شده برای کودک با آهنگسازی مهدی زارع، با روایتگری مصطفی رحماندوست و ترانه خوانی کودکان ایرانی منتشر شده است.
در مجموعه «غذاها و بازی ها»، به وعده های غذایی مثل صبحانه و غذاهای ایرانی مثل سبزی پلو، حلیم، ابزار آشپزی مثل اجاق، آتش و قابلمه و همچنین بازی های گوناگون پرداخته شده و قطعه ای نیز به آشنایی با صدای سازهای ایرانی اختصاص یافته است. موسیقی این مجموعه در دستگاه ها و آوازهای شور، ماهور، دشتی، همایون، اصفهان و سه گاه با الهام از موسیقی محلی گیلان و لرستان و ... ساخته شده است.
سعید آذرنوش، علی اکبر خادم، سعید عامریان، ژیلا تقوی و مهدی زارع با تار و سه تار، تنبک و دهل، دایره، بندیر، دف، مراژ، کمانچه، ویولن، دوزله، زایلافون و سازهای الکترونیک در این اثر به نوازندگی پرداخته اند.

۲ نظر
  • Yazdan Rezvanifar
    Yazdan Rezvanifarپاسخگزارش
    ۷ آذر ۱۳۹۳
    آلبوم رو خریدم و دانلود کردم اما فایل زیپ باز نمیشه
    • beeptunes
      بیپ‌تونزپاسخگزارش
      ۷ آذر ۱۳۹۳
      جناب رضوانی فر از مشکل به وجود آمده صمیمانه پوزش می طلبیم. متاسفانه در برخی مواقع دانلود فایل زیپ با مشکل مواجه می شود که همکاران فنی ما درصدد رفع مشکل هستند. لطفا در صورت رفع نشدن مشکل قطعات آلبوم را به صورت تکی دانلود نمایید.
      ۰ / ۲۰۰۰
    • maryam qanbary
      maryam qanbaryپاسخگزارش
      ۲۲ دی ۱۳۹۲
      man in albom ro kharidam ama dorost downlod nashod.
        ۰ / ۲۰۰۰
        شما در حال گوش دادن به رادیو بیپ تونز هستید ...