موسیقی کودک
موسیقی کودک
آهنگ ردیف نو

دانلود آلبوم ردیف نو

اثری از: 

عیسی غفاری

نوازنده: عیسی غفاری

تصور کن در حال گوش دادن به آهنگی در یکی از گوشه های شناخته شده موسیقی دستگاهی ایرانی هستی، اما ناگهان، آهنگ طبق انتظارت پیش نمی رود: ریتم دستکاری می شود، نُت ها بالا و پایین می روند، ملودی دگرگون می شود و آهنگ، همچنان که آن است که می شناسی، چهره ای نو می یابد. اغلب برای نوآوری در ساختمان موسیقی دستگاهی ایرانی، به سراغ ملودی و فراز و فرود نُت ها می روند، اما عیسی غفاری به دنبال در انداختن طرحی نو است. برای همین به سراغ گوشه های مُدال رفته، گوشه هایی که ریتم، اساس آنها نیست، و اتفاقا همین عنصرِ غیراساسی را دستکاری کرده، و با آشنایی زدایی از گوشه های آشنا، «ردیف نو» را رقم زده است.
آلبوم «ردیف نو»، اثری از تک نوازی سه تار توسط عیسی غفاری است که در 15 قطعه توسط موسسه فرهنگی هنری پرده هنر موسیقی منتشر شده است. عیسی غفاری در این آلبوم، به معرفی دوباره ده گوشه مُدال در آواز بیات کرد از طریق جابجایی رفتار رفتار ملودیک- ریتمیکِ این گوشه ها پرداخته است. گوشه های منتخب شامل این موارد می شوند: درآمد اول و دوم دستگاه همایون، گردونیه و نغمه دستگاه نوا، بیات راجع آواز بیات اصفهان، زابل و بسته نگار و مویه و فرود دستگاه چهارگاه، و تخت طاقدیس دستگاه سه گاه.
از عیسی غفاری، نوازنده تار و سه تار، پیشتر آلبوم های «بازتاب»، «در آتش مشتاقی» با صدای وحید تاج، «آیه» به همراه سهیل رزاقی، «شب و روز»، «چون رقص آب» با اشعار حافظ و شاملو و صدای علی زند وکیلی و زهره قلی پور و چند کتاب منتشر شده است.
با خرید و دانلود آلبوم «ردیف نو» عیسی غفاری از سایت بیپ تونز، از این هنرمند حمایت کنید.

مجموعه تصاویر آلبوم
رایگاندانلود
ناشر :موسسه فرهنگی هنری پرده هنر موسیقیکد کتابخانه ملی:  ۱۶۳۶۸و
    هنوز نظری به ثبت نرسیده‌است.
      شما در حال گوش دادن به رادیو بیپ تونز هستید ...