موسیقی کودک
موسیقی کودک
آهنگ افق رویداد

دانلود آلبوم افق رویداد

اثری از: 

گروه مون هد

خواننده: گروه مون هد
متاسفانه این آلبوم در حال حاضر غیرفعال است و امکان خرید آن وجود ندارد.

انگار نه انگار نوروز بود
انگار نه انگار دیروز بود
نه هفت سین، نه ماهی
فقط افسوس
انگار نه انگار دیروز بود
انگار نه انگار نوروز بود
نه مهمان، نه میزبان
فقط اندوه
مثل سیم های درهم گره خورده است، یا خطوط متقاطع، یا دایره های بی انتها... . در فضایی تاریک و روشن، انگار از روی سیم های گیتار سُر می خوری و به زمین می ریزی و محو می شوی. موزیک تو را در سیم ها، خطوط و دایره ها گیر می اندازد. «افق رویداد» را که گوش می دهی، به این فضا می بردت.
پینک فلوید روی موزیسین های بسیاری در سراسر دنیا اثر گذاشت، و یکی از آنها هم گروه مون هد؛ گروهی که نام خود را از یکی از ترانه های منتشرنشده سید بَرِت؛ خواننده، گیتاریست و از بنیانگذاران پینک فلوید گرفته. البته مون هد اذعان می کند که به غیر از نامش، تاثیرات زیادی هم از عضو فقید پینک فلوید گرفته است.
اهل رشت هستند، چهار سال است که روی نخستین آلبومشان کار می کنند و بالاخره «افق رویداد» را منتشر کردند؛ آلبومی راک که با آنچه از راک در ذهن داریم، متفاوت است. فضای وهم انگیز آلبوم بیشتر ناشی از آکوردهای کاسته و هارمونی گام لوکرین و فریژین است که اینها همه نشان از هارمونی موزیک راک و متال دارند. سازبندی آلبوم به شدت به موسیقی راک شبیه است، اما صداهای الکترونیکی که برای ایجاد فضای وهم آلود به کار رفته، «افق رویداد» را به اثری الهام گرفته از موسیقی الکترونیک و اَمبیِنت تبدیل کرده است.
اعضای گروه مون هد شامل مسعود دلجو، آرش پندی، سینا گل نقره، رامین وفایی و میلاد صابرفخر با گیتار، سینتی سایزر، سازهای الکترونیک، گیتار الکتریک، گیتار باس، کیبورد و درامز در این آلبوم به نوازندگی پرداخته اند. مسعود دلجو خوانندگی آلبوم را هم بر عهده دارد؛ گرچه آنچه او می خواند، تنها چند خط شعر کوتاه با فضای سرگردان و وهم انگیز است که بارها و بارها تکرار می شود و در پیچ و تاب موسیقی محو می شود «عجب کامی می دهد این درد».

۴ نظر
  • Amirhossein Alizadeh
    Amirhossein Alizadehپاسخگزارش
    ۱۵ دی ۱۳۹۴
    موسیقی ای بود که بهش تو کشور نیاز داریم.. امیدوارم بیشتر به این سبک پرداخته شه و برای اعضای بند آرزوی موفقیت دارم
      ۰ / ۲۰۰۰
    • علیرضا منظوری
      علیرضا منظوریپاسخگزارش
      ۱۰ دی ۱۳۹۴
      خیلی خوشحالم از اینکه دارم آلبوم پست راک ایرانی توی ایران می‌خرم. عالی بود آلبوم، مرسی!
        ۰ / ۲۰۰۰
      • Hamed Afra
        ۵ دی ۱۳۹۴
        ولی واقعا برای سایتی مثل سایت شما درست نیست که من رو مجبور کنه برای خرید این آلبوم دو بار به صفحه بانک برم و دو تا کارت اعتبار بخرم. چرا نمی‌شه قیمت آلبوم رویک جا پرداخت کرد؟؟؟
        • beeptunes
          بیپ‌تونزپاسخگزارش
          ۶ دی ۱۳۹۴
          دوست عزیز شما می توانید یکبار اعتبار خریداری کرده و آلبوم های مورد نیاز خود را خریداری کنید. امیدواریم در آینده امکان خرید مستقیم فراهم شود.
          ۰ / ۲۰۰۰
        • Hamed Afra
          ۵ دی ۱۳۹۴
          عااااالی بود
            ۰ / ۲۰۰۰
            شما در حال گوش دادن به رادیو بیپ تونز هستید ...