موسیقی کودک
موسیقی کودک

موسیقی مقامی و فولکلور چهارمحال و بختیاری در موسیقی ایرانی از اعتبار خاصی برخوردار است. آلبوم «تاگ» موسیقی محلی بختیاریست که با صدای «علی عالی» و موسیقی و تنظیم «حمید توفیقی بروجنی» تولید شده است.
«تاگ» به معنای درختی سردسیری است که دارای تقدس خاصی است. به خاطر مظلومیتی که برای این درخت ایجاد شده است این اثر با عنوان این درخت نامگذاری شده است. در این آلبوم قطعه ای دیگر از پرنده ای که راه رفتن آن تکیه کلام خاص و عام است سروده شده که از فضاهای اجتماعی و حماسی برخوردار است. در این اثرعشق، شور و مستی، کار و امید، طبیعت و هستی در یک کلام زیبا و نوای دلنشین به خوبی همنشین شده اند.
«علی عالی» خواننده ی آلبوم «تاگ» دوره های آموزش آواز کلاسیک ایرانی، سلفژ و صداسازی را در محضر استاد زنده یاد «حمید پناهی» و آواز سنتی را از«استاد مجتبی عسکری» آموخت.
قطعات این آلبوم توسط شاعران توانمند استان چهارمحال و بختیاری چون «کامران بهرامی»، «ربیع الله فرهمند»، «زینب مصیبی» و «مهدی عالی» سروده شده است .نوازندگان این آلبوم «مرتضی صنایعی» (نی)، «سجاد خانقاهی»(سنتور)، «کاوه معتمدیان دهکردی» (کمانچه)، «حمید رضا حسن پور»(تار)، «نوا سلیمانی»(عود)، «کامبیز جهانبخشی»(سه تار)، «حسین قربانی»(تنبک)، «محمد افشار پور»(دایره، دهل) و «فروزان ترکی» به عنوان همخوان این اثر را همراهی می کنند. ضبط و مسترینگ کار را «استودیو چکاوک زنده رود» به عهده دارد. آلبوم «تاگ» با سرمایه گذاری حوزه هنری استان چهارمحال بختیاری تهیه شده است. این اثر موسیقایی شامل نه قطعه موسیقی و نه تصنیف است.

مجموعه تصاویر آلبوم
رایگاندانلود
ناشر :علی عالیکد کتابخانه ملی:  ۱۶۵۶۸و
۱ نظر
  • دانیال سیروس زاده
    دانیال سیروس زادهپاسخگزارش
    ۶ آبان ۱۳۹۷
    محشر...محشر...محشر
      ۰ / ۲۰۰۰
      شما در حال گوش دادن به رادیو بیپ تونز هستید ...