موسیقی کودک
موسیقی کودک

آهنگسازی آلبوم «دخت پریوار» را مهیار علیزاده به عهده داشته. فضای موسیقی در این آلبوم بسیار متنوع است. از موسیقی آوازی ایرانی با همراهی تعداد محدودی ساز تا موسیقی ارکسترال غربی، تک خوانی تا کرال عظیم، همه و همه در این آلبوم شنیده می‌شوند.
«دخت پریوار» ایران است. آهنگسازی و خوانندگی در خدمت فضاسازی برای رسیدن به موضوع آلبوم هستند.
در این آلبوم که شامل نه قطعه باکلام و سه قطعه سازی می‌باشد، اشعاری از سعدی، عراقی، عطار نیشابوری، هوشنگ ابتهاج، فریدون مشیری، قیصر امین‌پور، محمدعلی بهمنی و علیرضا کلیایی استفاده شده است.
مهیار علیزاده در مورد این آلبوم گفته است: «ضبط وکال با دقت و وسواس بسیار بالایی انجام شده و من علیرضا قربانی همانند آلبوم «حریق خزان»، انرژی زیادی را برای ضبط هرچه بهتر این مجموعه صرف کرده‌ایم.»

مجموعه تصاویر آلبوم
رایگاندانلود
ناشر :موسسه آهنگ اشتیاقکد کتابخانه ملی:  ۱۶۸۲۷و
۶ نظر
  • سلمان صحافی
    سلمان صحافیپاسخگزارش
    ۱۳ آبان ۱۳۹۹
    سلام امکانش هست نسخه FLAC آلبوم هم بارگزاری بشه؟ من تمام آلبوم های علیرضا قربانی رو از سایت شما خریده ام اما متاسفانه نبود نسخه FLAC نقص بزرگیه و منِ کاربر رو سوق میده به خرید آلبوم فیزیکی!
    • beeptunes
      بیپ‌تونزپاسخگزارش
      ۱۷ آبان ۱۳۹۹
      سلام متاسفانه، امکان قرار دادن کیفیت FLAC برای این آلبوم وجود ندارد.
      • مرتضي ترابي
        مرتضي ترابيپاسخگزارش
        ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
        سلام چرا امکان قرار دادن نسخه FLAC برای برخی آلبوم‌ها وجود نداره؟ مگر نوعی از ریپ کردن نیست؟
        ۰ / ۲۰۰۰
      • hossein afshinjam
        hossein afshinjamپاسخگزارش
        ۶ آبان ۱۳۹۹
        سلام. نام ترانه سرایان از آهنگ 7 به بعد اشتباه وارد شده در مشخصات هر آهنگ.
          ۰ / ۲۰۰۰
        • mojtaba nourani
          mojtaba nouraniپاسخگزارش
          ۳۰ مهر ۱۳۹۷
          لطفا دموی آهنگ رو با کیفیت بالا تو سایت بذارین. نمیشه که درست نشنویم و موزیک رو بخریم.
          • beeptunes
            بیپ‌تونزپاسخگزارش
            ۱ آبان ۱۳۹۷
            کاربر گرامی از پیشنهاد شما سپاسگزاریم. اما با توجه به تعداد بالای ترک های بیپ تونز که بیش از 100 هزار است، نمی توانیم گزیده قطعات را با کیفیت بالاتری با توجه به حجم و فضایی که نیاز دارد، قرار دهیم.
            • پرس و جو
              پرس و جوپاسخگزارش
              ۱۲ امرداد ۱۳۹۸
              سلام پاسختون اصلا حرفه‌ای نیست. اگر این چنین است پس سایت‌هایی مثل یوتیوب و آپارات خودمون چی باید بگن؟! کار حرفه‌ای ابزار و ملزومات حرفه‌ای میطلبه. حرفه‌ای باشید.
              ۰ / ۲۰۰۰
            • MohammadReza Khani
              MohammadReza Khaniپاسخگزارش
              ۱۱ فروردین ۱۳۹۵
              متاسفانه به نظر من آلبوم های قبلیشون خیلی قشنگتر بودند. مثل: "اشتیاق" و "برسماع تنبور" و آهنگ های آخری "قطره های باران" تو آثار قبلی هم میشد موسیقی اصیل ایرانی رو تو آهنگاشون حس کرد هم بداعت و نوآوری رو . هم اینکه شعراش قشنگ انتخاب شده بودند.
                ۰ / ۲۰۰۰
              • Shahraz Sh
                ۱۶ اسفند ۱۳۹۴
                ضمن احترام به نظر ارسالی و تایید کیفیت اجرایی کار متاسفانه علیرغم تلاش های زیاد آقای قربانی و اینکه شخصا صدای ایشان را بسیار دوست دارم فکر می کنم انتخاب های ایشان کماکان اشتباه است، پس از آلبوم زیبا و موفق سوگواران خموش و همکاری های بسیار موفق ایشان با آقای خلعتبری و البته ترانه اول این آلبوم که متعلق به سریال پرده نشین بوده اکثر آلبوم هایشان تک آهنگ خوب دارد. دوری آقای قربانی از نبض نیاز و حس مردم این روزگار، طرفداران صدای ایشان را به قشر بسیار بسیار خاصی محدود کرده، موسیقی و آواز باید به دل بنشیند، این آلبوم ها شور و حال ایرانی ندارند و متاسفانه ماندگاری و گستره کمی خواهند داشت. به امید آنکه باز هم کار هایی از ایشان را شاهد باشیم که همه به یکدیگر بگویند "کار جدید قربانی رو شنیدی، شاهکاره."
                ۰ / ۲۰۰۰
              • omid nikuee
                ۱۳ اسفند ۱۳۹۴
                از زیبایی و وقار و کیفیت در اوج این اثر گریستم. هر قطعه اش به تنهایی دنیایی است. معمولا واژه حماسه را برای نبرد و دلاوری جنگی به کار می برند گرچه در معنا به معنای دلیری و شجاعت و کاری ورای عرف انجام دادن است، اما این مجموعه « حماسه دل » است. دلاوری به کارگیری هنر در بیان دل و اندیشه و شجاعت کاری ورای کارهای معمولی موسیقایی انجام دادن. به خوبی پیداست که لحظه لحظه اثر، فکر شده و مینیاتوریستی طراحی و ترکیب شده است. درود به هنر و تعهد هنری مهیار علیزاده و علیرضا قربانی و احساس مسئولیت اصیل و راستین هر دو در برابر کیفیت کار و شنونده . (سفارشم این است که عزیزان با هدفون بشنوند و در حد مقدور با کیفیت 320 تهیه اش کنند.) ( از بیپ تونز هم ممنونم که در غربت از وطن امکان دسترسی به این آثار را با کیفیت خوب فراهم می کند )
                  ۰ / ۲۰۰۰
                  شما در حال گوش دادن به رادیو بیپ تونز هستید ...