موسیقی کودک
موسیقی کودک

آلبوم «آتش و خاک» کاری با آواز «امیرذاکرزاده» و تار «محمد امین اکبر پور» می باشد.
عنوان این آلبوم برگرفته شده ازعناصر چهارگانه آب، باد، خاک و آتش است که در اندیشه ها و آموزه ها ی کهن ایرانی این چهار عنصر مقدس به شمار آمده و اعتقاد بر این بوده که هر گاه یکی از این عناصر دچار آلودگی شوند آلودگی آن به انسان منتقل خواهد شد. از این رو همواره به پاکیزه نگه داشتن آنها توصیه شده است.
این آلبوم شمال ده قطعه می باشد. قطعه «عمر شتابان» براساس جنگ شهنازی و با شعری از «خیام» و «امیرذاکرزاده» قطعه دوم «ساز و آواز» بازسازی «ابوالحسن خان اقبال آذر» و تار «علی اکبر خان شهنازی» و شعر «سعدی» است. قطعه سوم «نغمه عشق»(مخالف) براساس «رنگ شهنازی» تنظیم شده است. این سه قطعه در دستگاه سه گاه به یاد «علی اکبر خان شهنازی» تنظیم شده است.
قطعه چهارم «قصه دل» براساس ضربی از شهناز و شعری از «ابوسعید ابوالخیر»، قطعه پنجم آواز «مخمس مثنوی اصفهان» به روایت «اسماعیل خان مهرتاش»، شعری از «صفی علیشاه»، قطعه ششم «شوق وصال» نام دارد. این سه قطعه در مقام آواز بیات اصفهان اجرا شده اند.
قطعه هفتم «تنهاترین» تنظیمی براساس روایت «نی داوود» و قطعه هشتم بازسازی «ساز و آواز» بازسازی آواز «قمرالملوک وزیری» و تار «نی داوود» و شعری از «سعدی»، قطعه نهم «آتش و خاک» و آواز دشتی به یاد «مرتضی نی داوود» و قطعه دهم «رندانه» در مقام آواز بیات ترک به مناسبت عید تنظیم شده است.

مجموعه تصاویر آلبوم
رایگاندانلود
ناشر :موسسه فرهنگی موسیقی ارغنونکد کتابخانه ملی:  ۱۶۷۱۹و
    هنوز نظری به ثبت نرسیده‌است.
      شما در حال گوش دادن به رادیو بیپ تونز هستید ...