موسیقی کودک
موسیقی کودک
آهنگ به سرش زده باد

کتاب صوتی به سرش زده باد

اثری از: 

شمس لنگرودی

متاسفانه این آلبوم در حال حاضر غیرفعال است و امکان خرید آن وجود ندارد.

به سرش زده باد
نگاهش کنید!
چگونه میان درخت ها می دود
و سرش را به پنجره ها می کوبد
به سرش زده باد
دستش را به دهان گنجشک ها گذاشته
نمی گذارد سخنی بگویند
آب حوضچه را به هم می ریزد
فرصت نمی دهد که گلویش را ماه تر کند
14 ساله بود که در روزنامه دیواری مدرسه، شعری از فریدون توللی خواند و فهمید جز اشعار قدمایی، گونه دیگری از شعر هم وجود دارد به نام شعر نو. شاید آن روز فکرش را هم نمی کرد که در آینده ای نه چندان دور، خود یکی از مطرح ترین شاعران شعر سپید ایران شود. بعدتر، نادر نادرپور، فروغ فرخزاد و سیاوش کسرایی و احمد شاملو و لورکا و ... الگویش شدند و آرام آرام، طبع آزمایی در عالم شعر منتج به شاعری با سبکی خاص و دوست داشتنی شد به نام شمس لنگرودی. بعد، شاعر را با صدایش جمع زدند و حاصل، شد «به سرش زده باد».
آلبوم «به سرش زده باد» منتخبی از اشعار شمس لنگرودی در مجموعه «پنجاه و سه ترانه عاشقانه» به انتخاب مزدا شاهانی است که شاعر خود آنها را دکلمه کرده است. این آلبوم 17 قطعه دارد و توسط موسسه فرهنگی هنری آوای باربد منتشر شده است. آهنگسازی آن را مزدا شاهانی انجام داده و سعید عزیزی، داریوش فرزاد، مزدا شاهانی و امیر بیات با پیانو و کیبوردز، سینتی سایزر، گیتار اسپنیش، الکتریک و باس در این آلبوم به نوازندگی پرداخته اند.
اشعار شمس لنگرودی به خاطر سادگی، روانی کلام، زبان مستقل، فضاسازی نامتعارف و در یک کلام، خلق فضایی نو و خوشایند شهرت یافته اند. به تناسب شعر، موسیقی هم در آلبوم «به سرش زده باد» می کوشد فضای نویی را پدید آورد که در عین همگامی با ریتم و حال و هوای شعر، گاه هویتی مستقل از اشعار می یابد. اکثر قطعات آلبوم، بر پایه پیانو و گیتار هستند و فضا گاه به موسیقی راک نزدیک شده است.
با خرید و دانلود آلبوم «به سرش زده باد» شمس لنگرودی از سایت بیپ تونز، از این هنرمند حمایت کنید.

ناشر :موسسه ی فرهنگی هنری آوای باربدکد کتابخانه ملی:  ۱۴۲۲۷و
۵ نظر
  • Mahmood elhami asl
    Mahmood elhami aslپاسخگزارش
    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
    من دیروز با شعر آقای شمس لنگرودی آشنا شدم و‌ امروز این آلبوم رو از بیپ تونز خریداری کردم. باید بگم اشعار بسیار زیبا هستند و ایشون هم با صدای خودشون اونها رو جاودانه کردن. حتما پیشنهاد می کنم این آلبوم رو‌ علاقه مندان شعر تهیه کنن، مضامینی عالی در اشعار است که حداقل من در اشعار دیگر ندیدم، گویی قصه سفر ما در این جهان و چرایی اون در جای جای شعر ایشون به زیبایی تمام نقش بسته است. باز هم ممنون از بیپ تونز
      ۰ / ۲۰۰۰
    • Afagh Bamoniri
      Afagh Bamoniriپاسخگزارش
      ۲ مهر ۱۳۹۴
      سلام من آلبوم رو خریدم ولی دانلود نمیشه
      • beeptunes
        بیپ‌تونزپاسخگزارش
        ۲ مهر ۱۳۹۴
        کاربر گرامی مشکلی در زمینه دانلود آلبوم از سایت وجود ندارد. لطفا برای دانلود از نرم افزار مدیریت دانلود (IDM) استفاده نمایید. در صورت دانلود از طریق نرم افزار موبایلی بییپ تونز، یکبار از حساب کاربری خود خارج و مجددا وارد شوید.
        ۰ / ۲۰۰۰
      • Azadeh
        ۱۸ شهریور ۱۳۹۴
        موزیک این آلبوم که کاملا یک موزیک فیلمه ، شعر ها هم که حرف نداره ، در کل کار با ارزشیه، باید شنید
          ۰ / ۲۰۰۰
        • قادر اسدی
          قادر اسدیپاسخگزارش
          ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
          به نظر من کار فوق‌العاده‌ایه
            ۰ / ۲۰۰۰
          • هادی ناصری
            هادی ناصریپاسخگزارش
            ۲۳ امرداد ۱۳۹۳
            با سلام من چند روز میشه این آلبوم و یک آلبوم از آقای یاکیده رو میخوام بخرم اما همش میگه مشکلی کلی در پردازش درخواست شما پیش آمده است. لطفا دقایقی دیگر دوباره تلاش کنید. خواهشمندم مشکل را بررسی نمایید. سپاسگزارم
            • beeptunes
              بیپ‌تونزپاسخگزارش
              ۲۵ امرداد ۱۳۹۳
              جناب آقای ناصری، در حال حاضر مشکلی در زمینه خرید آلبوم های گفته شده وجود ندارد و به درستی قابل خرید و دانلود می باشند. لطفا مجدد اقدام به خرید نمایید.
              ۰ / ۲۰۰۰
              شما در حال گوش دادن به رادیو بیپ تونز هستید ...