موسیقی کودک
موسیقی کودک
آهنگ برخوانی شاهنامه (رستم و سهراب)

کتاب صوتی برخوانی شاهنامه (رستم و سهراب)

اثری از: 

بهمن فرسی

آهنگساز: فرنوش بهزاد
متاسفانه این آلبوم در حال حاضر غیرفعال است و امکان خرید آن وجود ندارد.

کنون رزم سهراب و رستم شنو
دگرها شنیدستی این هم شنو
جهان پهلوان در مرز توران به نخجیر می رود. بعد از صرف غذا، خواب او را در می رباید و بیدار که می شود، رَخش نیست. در پی اسب وفادارش، به سرزمین توران می تازد، به سمنگان. شاه سمنگان از او به گرمی استقبال می کند و رستم، ناامید از یافتن رخش، شب را به ناچار در کاخ او می ماند. نیمه شب تهمینه، دختر شاه که دل در گروی مهر رستم دارد، مخفیانه به خوابگاه او می خزد و رستم که به آیین جوانمردان پایبند است، شبانه موبد و شاه را فرا می خواند و تهمینه را به همسری می گیرد.
صبح رخش پیدا می شود و جهان پهلوان به ایران باز می گردد، اما یادگار او در بطن تهمینه است. نُه ماه بعد، سهراب به دنیا می آید؛ کودکی که در یک ماهگی، یک ساله به نظر می رسد و در ده سالگی، کسی هم نورد او نیست. نشان پدر از مادر می جوید و چون درمی یابد فرزند رستم است، به ایران می تازد تا با کمک پدر، کیکاووس را در ایران و افراسیاب را در توران سرنگون کنند و خود بر جهان حکم رانند. اما مکر افراسیاب و غرور رستم، پدر و پسر را رو در روی هم قرار می دهد و سهراب به دست رستم کشته می شود و تراژدی به اوج می رسد.
آلبوم «برخوانی شاهنامه (رستم و سهراب)»، از مجموعه «برخوانی شاهنامه» است که در آن، بهمن فرسی بر بستر آهنگ های ساخته فرنوش بهزاد، پنج داستان بزرگ شاهنامه؛ شامل رستم و سهراب، سیاوش، شغاد، فرود و کیخسرو را روایت می کند.
آلبوم «برخوانی شاهنامه (رستم و سهراب)» هشت قطعه دارد و توسط موسسه فرهنگی هنری آوای باربد منتشر شده است. گزینش، تنظیم متن و برخوانی آن، کار بهمن فرسی است و آهنگسازی کار فرنوش بهزاد. روایت داستان طبق سنت شاهنامه خوانی و با همان شور و شعف نقالی و نقش خوانی صورت می پذیرد و داستان به شیوه قصه گویانه و با ترکیبی از نثر و ابیات شاهنامه روایت می شود. افکت های صوتی و موسیقی حماسی نیز که در خور این داستان سترگ است، در این آلبوم به گوش می رسد.

ناشر :موسسه ی فرهنگی هنری آوای باربدکد کتابخانه ملی:  ۸۵۳۲و
    هنوز نظری به ثبت نرسیده‌است.
      شما در حال گوش دادن به رادیو بیپ تونز هستید ...