موسیقی کودک
موسیقی کودک
آهنگ برخوانی شاهنامه (سیاوش)

کتاب صوتی برخوانی شاهنامه (سیاوش)

اثری از: 

بهمن فرسی

آهنگساز: فرنوش بهزاد
متاسفانه این آلبوم در حال حاضر غیرفعال است و امکان خرید آن وجود ندارد.

سیاوش چنان شد که اندر جهان
به مانند او کس نبود از مهان
از پدری بی خرد چون کیکاووس، فرزندی برومند چون سیاوش عجب است. البته سیاوش بیشتر فرزند رستم است تا کاووس؛ چرا که زیر دست او بالیده و وقتی هم نزد پدر بازگشت، دسیسه های زنانه سودابه که از عشق ننگین او به سیاوش برمی خاست، جهان را پیش چشم شاهزاده نجیب تیره و تار کرد؛ تا جایی که به توران پناه برد، جایی که افراسیاب با گشاده رویی از او استقبال کرد و دختر خود را به همسری سیاوش درآورد. اما مکر گرسیوز نگذاشت آب خوش از گلوی شاهزاده ایرانی پایین برود و عاقبت، خون او در توران زمین ریخته شد.
آلبوم «برخوانی شاهنامه (سیاوش)»، از مجموعه «برخوانی شاهنامه» است که در آن، بهمن فرسی بر بستر آهنگ های ساخته فرنوش بهزاد، پنج داستان بزرگ شاهنامه؛ شامل رستم و سهراب، سیاوش، شغاد، فرود و کیخسرو را روایت می کند.
آلبوم «برخوانی شاهنامه (سیاوش)» 12 قطعه دارد و توسط موسسه فرهنگی هنری آوای باربد منتشر شده است. گزینش، تنظیم متن و برخوانی آن، کار بهمن فرسی است و آهنگسازی کار فرنوش بهزاد. روایت داستان طبق سنت شاهنامه خوانی و با همان شور و شعف نقالی و نقش خوانی صورت می پذیرد و داستان به شیوه قصه گویانه و با ترکیبی از نثر و ابیات شاهنامه روایت می شود. افکت های صوتی و موسیقی حماسی نیز که در خور این داستان سترگ است، در این آلبوم به گوش می رسد.

ناشر :موسسه ی فرهنگی هنری آوای باربدکد کتابخانه ملی:  ۸۵۳۲و
    هنوز نظری به ثبت نرسیده‌است.
      شما در حال گوش دادن به رادیو بیپ تونز هستید ...