موسیقی کودک
موسیقی کودک
آهنگ برخوانی شاهنامه (کیخسرو)

کتاب صوتی برخوانی شاهنامه (کیخسرو)

اثری از: 

بهمن فرسی

آهنگساز: فرنوش بهزاد
متاسفانه این آلبوم در حال حاضر غیرفعال است و امکان خرید آن وجود ندارد.

کیخسرو پس از مرگ پدرش؛ سیاوش متولد شد. افراسیاب فرمان به قتل او داد، چون پیشگویان به او گفته بودند از نسل سیاوش فرزندی متولد می شود که توران را نابود و جان وی را تباه می کند. اما تدبیر پیران؛ رایزن افراسیاب مانع از مرگ کیخسرو می شود. پیران، او را به خانواده ای شبان می سپارد تا دور از نام و نشان خویش بزرگ شود. با این همه، گودرز؛ پهلوان ایرانی، کیخسرو را به خواب می بیند و گیو؛ پسر خویش را به جستجوی او رهسپار توران می کند. عاقبت، گیو کیخسرو را می یابد و به ایران می آورد و او بر تخت شاهی می نشیند و به خونخواهی پدر به توران لشکر می کشد و باقی همانگونه می شود که پیشگویان گفته بودند... .
آلبوم «برخوانی شاهنامه (کیخسرو)»، از مجموعه «برخوانی شاهنامه» است که در آن، بهمن فرسی بر بستر آهنگ های ساخته فرنوش بهزاد، پنج داستان بزرگ شاهنامه؛ شامل رستم و سهراب، سیاوش، شغاد، فرود و کیخسرو را روایت می کند.
آلبوم «برخوانی شاهنامه (کیخسرو)» ده قطعه دارد و توسط موسسه فرهنگی هنری آوای باربد منتشر شده است. گزینش، تنظیم متن و برخوانی آن، کار بهمن فرسی است و آهنگسازی کار فرنوش بهزاد. روایت داستان طبق سنت شاهنامه خوانی و با همان شور و شعف نقالی و نقش خوانی صورت می پذیرد و داستان به شیوه قصه گویانه و با ترکیبی از نثر و ابیات شاهنامه روایت می شود. افکت های صوتی و موسیقی حماسی نیز که در خور این داستان سترگ است، در این آلبوم به گوش می رسد.

ناشر :موسسه ی فرهنگی هنری آوای باربدکد کتابخانه ملی:  ۸۵۳۲و
    هنوز نظری به ثبت نرسیده‌است.
      شما در حال گوش دادن به رادیو بیپ تونز هستید ...