موسیقی کودک
موسیقی کودک
آهنگ برخوانی شاهنامه (شغاد)

کتاب صوتی برخوانی شاهنامه (شغاد)

اثری از: 

بهمن فرسی

آهنگساز: فرنوش بهزاد
متاسفانه این آلبوم در حال حاضر غیرفعال است و امکان خرید آن وجود ندارد.

پیشگویان به زال هشدار داده بودند که پسری که از پیوند او و کنیزش متولد شده، دودمان سام سوار را بر باد خواهد داد. برای همین زال دستان، شغاد را پس از بالندگی نزد شاه کابل فرستاد و او داماد شاه کابل شد. شاه کابل نیز گمان برد که حالا که برادر رستم دامادش شده، تهمتن دیگر از او طلب باج و خراج نخواهد کرد. اما چنین نشد و دسیسه شاه کابل به همراه رشک شغاد بر برادر جهان پهلوان خویش، زمینه ساز حیله ای ناجوانمردانه شد که بزرگترین پهلوان شاهنامه را در نخجیرگاه به کام مرگ فرستاد؛ گرچه رستم پیش از مرگ، کار شغاد را نیز یکسره کرد... .
آلبوم «برخوانی شاهنامه (شغاد)»، از مجموعه «برخوانی شاهنامه» است که در آن، بهمن فرسی بر بستر آهنگ های ساخته فرنوش بهزاد، پنج داستان بزرگ شاهنامه؛ شامل رستم و سهراب، سیاوش، شغاد، فرود و کیخسرو را روایت می کند.
آلبوم «برخوانی شاهنامه (شغاد)» شش قطعه دارد و توسط موسسه فرهنگی هنری آوای باربد منتشر شده است. گزینش، تنظیم متن و برخوانی آن، کار بهمن فرسی است و آهنگسازی کار فرنوش بهزاد. روایت داستان طبق سنت شاهنامه خوانی و با همان شور و شعف نقالی و نقش خوانی صورت می پذیرد و داستان به شیوه قصه گویانه و با ترکیبی از نثر و ابیات شاهنامه روایت می شود. افکت های صوتی و موسیقی حماسی نیز که در خور این داستان سترگ است، در این آلبوم به گوش می رسد.

ناشر :موسسه ی فرهنگی هنری آوای باربدکد کتابخانه ملی:  ۸۵۳۲و
    هنوز نظری به ثبت نرسیده‌است.
      شما در حال گوش دادن به رادیو بیپ تونز هستید ...