موسیقی کودک
موسیقی کودک
آهنگ ماسی درهم

دانلود آلبوم ماسی درهم

قیمت فایل آلبوم در بیپ‌تونز:۵۴,۰۰۰ ت افزودن به سبد خرید

شب است، مادربزرگ قصه می گوید، با صدایی زیبا و باشکوه، اما غمگین و غریب مثل کوه های سنندج، و دستانش تار و پود «ماسی درهم» را نقش می زند بر تن قالی. و نوه اش دست آرتان، پسر خود را می گیرد و او را بر بال خاطرات، و موسیقی، به این تصویر زیبا از کودکی اش می برد، به آن روزها، به سنندج، به داستان های تنیده در «ماسی درهم».
آلبوم «ماسی درهم» حاصل تک نوازی و دونوازی بابک شریفی مجد و بهنام معصومی با باغلاما و سازهای کوبه ای است. این آلبوم هشت قطعه دارد و توسط موسسه فرهنگی هنری نغمه حصار منتشر شده است. قطعات آن «خواب»، «پروانه ها»، «کوچکه ره ش»، «صدای آشنا»، «رهایی»، «پاییز»، «هراس» و «آرتان» نام دارند که قطعه آخر، همنام پسر بابک شریفی مجد است که او را منبع الهامش نامیده است.
بابک شریفی مجد که کرد است و پدرش نیز خواننده است، از کودکی با موسیقی بزرگ شده، به باغلاما علاقه دارد و از اردال ارزینجان درباره این ساز آموخته است. پیشتر آلبوم «رهایی در آب»، حاصل دونوازی بابک شریفی مجد و پژمان حدادی از او منتشر شده و با هنرمندانی چون علیرضا افتخاری، حسام الدین سراج و ... همکاری داشته است.
بهنام معصومی نیز نوازنده سازهای کوبه ای است، آلبوم «تنیده» را منتشر کرده و با سینا سرلک، علی زند وکیلی، شهرام غلامی، حسین بهروزی نیا و .... همکاری داشته است.
«ماسی درهم» با آن صدای گرم و محلی باغلاما، از یک سو به غرب، به کوه های سنندج می بردت و از سویی، پیچ و تاب های این ساز که در تنبک می تند، نجوایی شرقی دارد. موسیقی شلوغ نیست، فضا آرام است و در عین حال شورانگیز، و به ذهن مجال می دهد خود را غرق رویاپردازی کند.
کاور آلبوم با نقش و نگارهای «ماسی درهم» تزئین شده؛ بافتی ساده و زیبا برای قالی، به سادگی مردمان کُرد و به زیبایی شب های خاطره انگیز سنندج.
با خرید و دانلود آلبوم «ماسی درهم» بابک شریفی مجد از بیپ تونز، از این هنرمند حمایت کنید.

مجموعه تصاویر آلبوم
رایگاندانلود
ناشر :نغمه حصارکد کتابخانه ملی:  ۱۵۲۹۰و
۱ نظر
  • رضا فروهر
    رضا فروهرپاسخگزارش
    ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
    با سلام ...آلبوم اثر پروانه‌ای به آهنگسازی بهزاد بیسادی منتشر شده..اگه امکانش هست برا خرید بزارید تو سایت زودترلطفا.ممنون
    • beeptunes
      بیپ‌تونزپاسخگزارش
      ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
      دوست گرامی،در صورت موافقت صاحب اثر یا ناشر قانونی ایشان آلبوم اثر پروانه ای نیز در سایت قرار داده خواهد شد.
      ۰ / ۲۰۰۰
      شما در حال گوش دادن به رادیو بیپ تونز هستید ...