موسیقی کودک
موسیقی کودک
شهاب قاسمی

شهاب قاسمی

بیوگرافی شهاب قاسمی

شهاب قاسمي در تهران متولد شد و از سن ٤ سالگي نوازندگي دف را در محضر استاد خليفه كريم صفوتي و در سال ١٣٦٦ در محضر استاد خليفه آغه غوثي فرا گرفت .
در سال ١٣٧٣ اولين اجراي خود را با گروه دف نوازان كردستان در تالار وحدت آغاز نمود و پس از آشنايي با گروه چكاوك ، كنسرتهاي متعددي را در سراسر كشور اجرا نمود و در همان دوران شروع به نواختن ساز سنتور، تار و سه تار نمود.
در سال ١٣٧٦ با وجود سن كم اما تجربه زياد و توانايي نوازندگي قوي ، شروع به تدريس نمود و در همان سالها كنسرتهايي با گروه سرمستان، شور عشق، عشاق، مشتاق، تنبور نوازان سيمرغ ، محبوب و ني داوود به اجرا گذاشت .
در سال ١٣٧٩ به گروه همايون به خوانندگي ايرج بسطامي پيوست كه حاصل آن كنسرتهاي متعددي در ايران و آلبوم تحرير خيال و گلپونه ها مي باشد .
در سالهاي بعد نيز نوازندگي دف در آلبومهاي رسواي عشق و شاختايي را برعهده داشت و در سال ١٣٨٢ با داوود آزاد برنامه هاي متعددي را در كل ايران اجرا كرد .
در سال ١٣٨٣ گروه دف نوازان درويش را تشكيل داد و در اين چند سال موفق با ساخت دف هشت زنگ و چهار زنگ شد.
در سال ١٣٨٤ وارد دانشكده ي موسيقي شد و تحصيلات خود را در اين زمينه تا مدارج بالا ادامه داد.
از كارهاي متعدد شهاب قاسمي ميتوان به كنسرت در همايش بزرگداشت مولانا ، كنسرت راز سماع ١ و ٢ ، كنسرت به مناسبت سال پيامبر اعظم ، هشتصد سال با مولوي ، كنسرت در تالار نژاد فلاح و تالار ارشاد كرج ، كنسرتهايي در تالار بزرگ كشور و تالار انديشه و.... نام برد .
از سال ١٣٨٨ مشغول به تحصيل ، تحقيق و تمرين بود و در سال ١٣٩٠ آكادمي موسيقي ايران كه مجموعه اي فرهنگي و هنري مي باشد را افتتاح نمود و تا كنون بيش از ١٢ كنسرت هنرجويي براي هنرجويان برتر نيز برگزار نموده است .
در سال ٩٤ با استاد بهزاد فروهري نوازنده ي توانمند ساز نى كه بعد از ١٥ سال سكوت به روي صحنه آمدند كنسرت نواي ني را برگزار نمود.
و در كنسرتهاي متعدد با اركسترهاي بزرگ در تهران و كرج به نوازندگي پرداخت.
همچنين با گروه دنگ دنگ به سرپرستي و آهنگسازي ايشان اجراهايي در تالار انديشه حوزه هنري و برج ميلاد اجرا شد.
شهاب قاسمي در حال حاضر به تدريس دف مشغول بوده و همچنين سرپرستي گروه موسيقي دنگ دنگ ،مديريت آكادمي موسيقي دنگ دنگ در كرج و مديريت مسئولي موسسه فرهنگي هنري دنگ دنگ كوبان را نيز بر عهده ﺩﺍﺭﺩ .

آلبوم‌های شهاب قاسمی

    هنوز نظری به ثبت نرسیده‌است.
      شما در حال گوش دادن به رادیو بیپ تونز هستید ...