موسیقی کودک
موسیقی کودک
مهدی باقری

مهدی باقری

بیوگرافی مهدی باقری

مهدى باقرى آهنگساز و نوازنده‌ی كمانچه و سه‌تار در سال ١٣٥٩ در كرمانشاه به‌دنيا آمد. او موسيقى را از دوران كودكى با نواختن ساز تمبک نزد رامين تفضلى آغاز كرد. سپس براى فراگيرى كمانچه از محضر استادان اردشير كامكار و كيهان كلهر بهره‌ی فراوان برد. او در آمريكا در رشته‌ی موسيقى تحصيل كرده است.
مهدى كنسرت‌هاى متعددى در سراسر دنيا اجرا كرده و در فستيوال‌ها و سالن‌هاى معتبرى برنامه اجرا كرده است؛ چون هاليوود‌بال (كنسرت صدمين‌سال تأسيس اركستر سمفونيک لس‌آنجلس)، مؤسسه‌ی اسميت سونين (آمريكا), تئاتر دولاويل پاريس، سالن اُپراى ليل (فرانسه)، كنسرت مشترک همراه گروه كُر راديو برلين و اجرا در تالار آربی‌بی، فستيوال مورگنلند (آلمان)، رويال آلبرت هال (انگلستان) و … .
او براى شناساندن موسيقى ايرانى در سخنرانی‌ها و جلسات آموزشى متعددى در كنفرانس‌ها و مؤسسات معتبر در سراسر دنيا شركت كرده است.
مهدى فعاليت‌هاى گسترده‌اى در زمينه‌ی موسيقى فيلم، موسيقى تلفيقى و موسيقى سنتى ايران، در ايران و خارج از ايران انجام داده و آثار متعددى با موسيقيدان‌هاى شناخته شده منتشر كرده است. از جمله مهمترين اين آثار ضبط و انتشار رديف دوره‌ی عالى استاد على‌اكبرخان شهنازى، آلبوم در ابرهاى دور، آلبوم پروژه‌ی موسيقى ايران‌آفريقا، آلبوم خورشيد، در همين دوردست و آلبوم از يادگار كهن است.

آلبوم‌های مهدی باقری

    هنوز نظری به ثبت نرسیده‌است.
      شما در حال گوش دادن به رادیو بیپ تونز هستید ...