موسیقی کودک
موسیقی کودک
فوزیه مجد

فوزیه مجد

بیوگرافی فوزیه مجد

«فوزیه مجد» آهنگساز، پژوهشگر و مولف سال 1317 به دنیا آمد. فوزیه تحصیل در مدرسه «ژاندارک» را همراه با نواختن پیانو آغاز کرد. آشنایی با «امانوئل ملیک اصلانیان» تفکری جدید در موسیقی برای او به وجود آورد. او دهه 1320 برای تحصیل به انگلستان رفت و در مدرسه «مورتون هال» و دانشگاه «ادینبور» موسیقی را فرا گرفت. سپس برای ادامه تحصیل به فرانسه رفت. در سال 1342 به ایران بازگشت. او سال ها با نام مستعار «فلورستان» به نوشتن نقدهای موسیقی در کیهان انگلیسی می پرداخت. تحقیق و گردآوری موسیقی اقوام ایران، ساخت موسیقی متن دو فیلم «پسر ایران از مادرش بی خبر است» و «سیاوش در تخت جمشید»، «مقالات تخصصی موسیقی»، قطعات «شب کوک»، «دوزخ شرری ز رنج بیهوده ماست» و کتابهای «نفیرنامه» و«پایکوبی دهکده» از جمله آثار اوست.

آلبوم‌های فوزیه مجد

۲ نظر
  • maghsood khodadad
    maghsood khodadadپاسخگزارش
    ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
    سلام متاسفانه شما آهنگ های کمیاب اولیاقلی یگانه بخشی درگزی را ندارید آهنگ هایی مثل کاکلی ،صنم جان و.....که بسیار جذاب و پرمعنا و با سوز و گداز است لطفا اگر دارید در جریان بگذارید
      ۰ / ۲۰۰۰
    • Sara Shabanazad
      Sara Shabanazadپاسخگزارش
      ۲۰ آبان ۱۳۹۶
      لطفا تاریخ تولد خانم مجد را تصحیح بفرمایید در ضمن اگر راه ارتباطی ـ به منظور کار پژوهشی ـ با ایشان در دسترس هست از کمکتان ممنون می شوم.
      • beeptunes
        بیپ‌تونزپاسخگزارش
        ۲۰ آبان ۱۳۹۶
        دوست گرامی از توجه شما سپاسگزاریم. تاریخ اصلاح گردید. متاسفانه بیپ تونز راه ارتباطی با ایشان ندارد.
        ۰ / ۲۰۰۰
        شما در حال گوش دادن به رادیو بیپ تونز هستید ...