موسیقی کودک
موسیقی کودک
آهنگ مروری بر آثار احمد پژمان

دانلود پادکست مروری بر آثار احمد پژمان

اثری از: DJ AvA
از آلبوم: BeepMix

سکانسی آرام و عمیق، جایی که شخصیت ها خود را در تنهایی و خلوت می یابند و می خواهند با خود روراست باشند، آنجا که خویشتنِ خود را برای بیننده عیان می کنند. درست همین جاست که کارگردان حرف اصلی خود را می زند و کشفی روانشناسانه اتفاق می افتد و درست همین صحنه هاست که ساختن موسیقی برای آنها کارِ هر کسی نیست، اما احمد پژمان هر کسی نیست.
اغلب احمد پژمان را با موسیقی های درونگرایانه ای که برای فیلم های «آرام و عمیق» کارگردانانی چون بهمن فرمان آرا، امیر نادری، مجید مجیدی، رخشان بنی اعتماد و ... ساخته، می شناسند: «شازده احتجاب»، «روسری آبی»، «باران»، «خانه ای روی آب»، «یک بوس کوچولو»، «بید مجنون»، «هنرپیشه» و چند سریال مثل «سمک عیار» و «دلیران تنگستان». اما آفرینش هنری او به همین جا ختم نمی شود؛ آلبوم های «سایه های خورشید»، «مجنون»، «خاطرات فردا»، «سراب»، «همه شهر ایران» و سمفونی «ناگهان رستاخیز» هم در کارنامه هنری احمد پژمان جا دارند.
سبک کاری احمد پژمان، کلاسیکال و مختص خودش است که گاهی به موسیقی نیو ایج نزدیک می شود. بار کلاسیک آثار او با استفاده از گروه کر و صداهای اپرایی تشدید می شود. موسیقی کلاسیک آثار احمد پژمان لهجه ای ایرانی دارد که گاه با سازهای ایرانی تقویت می شود؛ مثل آنجا که از ترانه های محلی «گل گندم یار» و «درنه جان» در ملودی هایش استفاده می کند.

مروری بر آثار احمد پژمان

مروری بر آثار احمد پژمان

۱۵:۴۶
دانلود رایگاندانلود رایگان
    شما در حال گوش دادن به رادیو بیپ تونز هستید ...