موسیقی کودک
موسیقی کودک
آهنگ تهران

دانلود پادکست تهران

اثری از: DJ Arsha
از آلبوم: BeepMix

آقا محمدخان قاجار وقتی قریه کوچک و خوش آب و هوای نزدیک ری با درختان چنار تنومندش را به عنوان پایتخت انتخاب می کرد، هیچگاه فکرش را هم نمی کرد که روزی کلانشهری پر از سیمان و دود و آهن از آن سر بربیاورد، و عجیب تر اینکه لابد به خواب هم نمی دید که چنین شهری این همه هواخواه داشته باشد. اما عاشقان تهران بی شمارند و شماری از آنها هم از اهالی موسیقی هستند: رضا یزدانی، گروه پالت، سینا حجازی، گروه بمرانی، علی زند وکیلی، نعیم مسچیان و ... .
بیپ میکس «تهران»، میکسی برای زنده کردن خاطرات این شهر است، ترکیبی از آهنگ هایی که برای تهران یا درباره تهران هستند. آهنگ هایی که گرچه از نظر سبک و حال و هوا با یکدیگر بسیار متفاوتند، اما وجه اشتراک آنها این است که خالق آنها، آهنگ را درباره تهران یا برای تهران معرفی کرده است.
در آهنگ های بیپ میکس «تهران»، از «شب های تهران» و «بندر تهران» و «طهران، تهران» گرفته تا «ونک، تجریش» و «شهر من بخند» و ...، دیدگاه های هنرمندان مختلف نسبت به این شهر بیان شده است. با این حال، در میکس این آهنگ ها، سعی دی جی آرشا بر این بوده که روند یکدستی در سراسر میکس ایجاد شود.
در نتیجه یک جا آهنگی سنتی با ضرب تنبک و ملودی هایی رقصان را می شنویم که گراند هتل و لاله زار و کافه نادری را تداعی می کنند، جایی دیگر گیتار الکتریک و موزیک کانتری، یک جا آواز ایرانی امید نعمتی و جایی ترنم سرخوشانه سینا حجازی، و همه اینها از «تهران» می گویند؛ از شب های تهران که رازهای بسیاری را در خود پنهان می کنند، از موج هایی که لبالب تا میدان آزادی پیش می آیند و باز می گردند، از پایتخت دود و گوگرد، از کافه ها و دود سیگار، از خورشید گرم تهرون، از شهر ایده آلی که در آن به کسی می گویند معتاد که «زبونم لال سیگاریه»، از شهری که از شمال با کوه ها می رقصد و از جنوب با کولی ها، از شهری که شهروندی پر از ماشین و سیمان است، از شهری که می خندد...

تهران

تهران

۲۸:۴۳
دانلود رایگاندانلود رایگان
    شما در حال گوش دادن به رادیو بیپ تونز هستید ...