موسیقی کودک
موسیقی کودک

با دلشدگان جور و جفا تا به کی آخر
آهنگ وفا ترک جفا بهر خدا کن
استاد شجریان و پسرش، همایون می خوانند و گروه آوا می نوازد و همه زبان گویای ملک الشعرای بهار می شوند در آلبوم «آهنگ وفا».
«آهنگ وفا»، اثر مشترک پدر و پسر هنرمند 14 قطعه دارد و در دستگاه ماهور اجرا شده است. آهنگسازان این آلبوم سعید هرمزی، غلامحسین درویش معروف به درویش خان هستند. همایون شجریان به جز خوانندگی، نوازندگی تنبک و کمانچه آلتو را نیز بر عهده دارد. محمد فیروزی، سعید فرج پوری، بهزاد فروهری، بهروز همتی و جواد بطحایی هم با بربت، کمانچه، نی، تار و سنتور در «آهنگ وفا» حضور دارند.
چهار قطعه از قطعات این آلبوم به تک نوازی تار، تنبک و بربت اختصاص دارد. به جز ملک الشعرا، سعدی و حافظ نیز با دو غزل «هشیار کسی باید کز عشق بپرهیزد» و «خوشا دلی که مدام از پی نظر نرود» از ترانه سرایان «آهنگ وفا» به شمار می روند.
تصنیف «ز دست محبوب» که در این آلبوم خوانده شده، یکی از به یاد ماندنی ترین آثار استاد است و هر شنونده ای با او همنوا می شود وقتی می خواند «یارم چو شمع محفل است، دیدن رویش مشکل است». تصنیف «ز من نگارم» را نیز ملک الشعرا در اواخر دوره قاجار برای اوضاع و احوال آن زمان سروده و حال و هوای انقلابی آن مشهود است «جز انتظار و جز استقامت، وطن علاج دگر ندارد».
طراحی گرافیک آلبوم را نیز مژگان شجریان با عکس پدر و برادرش، اثر محمد صراف و رضا تقی پور انجام داده است؛ پدر و پسر محجوبانه لبخند می زنند.

مجموعه تصاویر آلبوم
رایگاندانلود
ناشر :شرکت دل آوازکد کتابخانه ملی:  ۹۸۰۵و
۳ نظر
  • Ali B
    ۸ مهر ۱۴۰۲
    مگه خود استاد فوت نکردن؟پس چرا باید آهنگهای ایشون رو بخریم؟آهنگهایی که دهه ها قبل خونده شده چرا پولی ان هنوز؟؟؟
    • beeptunes
      بیپ‌تونزپاسخگزارش
      ۹ مهر ۱۴۰۲
      کاربر گرامی با سلام آثار استاد شجریان برای نشر دل آواز (با مدیریت همایون شجریان) است. کپی رایت و حق آثار برای ناشر محفوظ است.
      ۰ / ۲۰۰۰
    • محمد مومن
      محمد مومنپاسخگزارش
      ۱۹ شهریور ۱۳۹۸
      با سلام لطفا بیپ تونز یک خلاقیت به خرج دهید و با مذاکره با ناشرین آثار استاد شجریان شیوه ای پیاده سازی کنید که بتوان بسته کامل آثار استاد را در قالب یک پکیج با تخفیف خرید کرد. به این صورت هم ناشر از فروش یکجا انتفاع می برد و هم بیپ تونز فروش بیشتری خواهد داشت. از طرفی طرفداران ایشان هم با هزینه مناسب تری خرید خواهند کرد. با تشکر
      • beeptunes
        بیپ‌تونزپاسخگزارش
        ۲۳ شهریور ۱۳۹۸
        سلام کاربر گرامی از پیشنهاد شما سپاسگزاریم پیگیری میشود و در صورت امکان و موافقت ناشرین انجام می شود
        ۰ / ۲۰۰۰
      • Mostafa Zibayi
        Mostafa Zibayiپاسخگزارش
        ۴ آذر ۱۳۹۴
        آهنگاش چقد گروووووووونن؟!قدیمیا رو که ارزون کن دیگه...؟
        • beeptunes
          بیپ‌تونزپاسخگزارش
          ۷ آذر ۱۳۹۴
          دوست عزیز قیمت کلیه آثار موجود بر روی بیپ تونز توسط ناشران و صاحبان آثار تعیین می شود.
          ۰ / ۲۰۰۰
          شما در حال گوش دادن به رادیو بیپ تونز هستید ...