موسیقی کودک
موسیقی کودک

کفش هایت را بپوش. چمدانت را ببند. می خواهد تو را به سفری موزیکال ببرد. به سرزمین های دور. پیتر سلیمانی پور را می گویم؛ از ایران شروع می کند، از ساز و ضرب جنوب و نغمه های آذری و گریزی به موسیقی دستگاهی، اما بعد، از مرزها رد می شود و به گوشه و کنار نقشه جغرافیا سرک می کشد؛ از ملودی های عربی تا آن دورترها، تا جَز آمریکایی، در این منظومه خویش ساخته می گرداندت، در «منظومه شخصی»اش.
آلبوم «منظومه شخصی» را می شد اثری به سبک موسیقی ملل دانست اگر دست کم هر قطعه آن به سیاق موسیقی ملتی، فرهنگی یا سرزمینی خاص بود. اما پیتر سلیمانی پور در منظومه اش، چنان سبک ها، سازها و ملودی ها را در هم آمیخته که این آلبوم را باید اثری تلفیقی دانست، گرچه رنگ و بوی موسیقی فولک و جَز در آن پررنگ تر از سبک های دیگر است.
آلبوم «منظومه شخصی» 11 قطعه دارد و توسط نشر هرمس منتشر شده است. قطعات آن «یک هفته آفتاب»، «بوی کودکی»، «در شهر نیست»، «رمز»، «رو در رو»، «لطف ابهام»، «شادی»، «خستو»، «صفای باطن»، «رقص عروس» و «البلوز» نام دارند.
آهنگسازی آلبوم «منظومه شخصی» توسط پیتر سلیمانی پور انجام شده است. این اثر را باید مجموعه ای از موسیقی های اقلیم های متفاوت دانست که در آن، موزیک معاصر غربی، به ویژه جز با موسیقی فولک ایران و کشورهای همسایه ترکیب شده است. سازبندی بسیار گسترده ای در آلبوم وجود دارد؛ به طوری که دو قطعه با یک سازبندی مشابه به ندرت یافت می شود. در هر قطعه بیانی متفاوت با فضایی متفاوت، شنونده را غافلگیر می کند.
پیتر سلیمانی پور، همایون نصیری، علی رحیمی، آیدین احمدی نژاد، سعید نایب محمدی، کسرا ابراهیمی و بابک ریاحی پور با سازهای بادی چوبی، سازهای کوبه ای، گیتار، گیتار باس، تنظیمات کامپیوتری، ویولنسل و عود در این آلبوم به نوازندگی پرداخته اند.
با خرید و دانلود آلبوم «منظومه شخصی» پیتر سلیمانی پور از سایت بیپ تونز، از این اثر حمایت کنید.

مجموعه تصاویر آلبوم
رایگاندانلود
ناشر :نشر هاشورکد کتابخانه ملی:  ۸۲۳۱ و
۲ نظر
  • sani
    ۲۸ دی ۱۳۹۳
    با سلام دو عکس اول بارگیری نمی شوند
    • beeptunes
      بیپ‌تونزپاسخگزارش
      ۳۰ دی ۱۳۹۳
      بار دیگر امتحان کنید.
      ۰ / ۲۰۰۰
    • محمدعلی توکلی
      محمدعلی توکلیپاسخگزارش
      ۲۸ دی ۱۳۹۳
      سلام.با عرض معذرت ظاهرا دو تا از عکسای کاور مشکل دارند و باز نمی شوند.
        ۰ / ۲۰۰۰
        شما در حال گوش دادن به رادیو بیپ تونز هستید ...