موسیقی کودک
موسیقی کودک

586 کیلو ماکارونی، 17 صندوق ماءالشعیرهای گوناگون، 480 لیتر قهوه، 753 لیتر چای، 210 کیلو پنیر، بیش از 488 نان از انواع سنگک، بربری، تافتون و نان سفید و سیاه، 85 کیلو کالباس، 53 کیلو از بهترین سوسیس های کشور و باقی مواد را که روی هم بریزی و خوب هم بزنی و گروه بهنا را به خوبی از آن تغذیه کنی، حاصل، گرچه نه آن چنان است که به وصف آید، اما دست کم «نه آن چنان!!» است.
آلبوم «نه آن چنان!!» را باید اثری تلفیقی نامید. دقیقا نمی دانم تلفیق چه و چه؛ اما از راک گرفته تا جَز و موسیقی ایرانی و الکترونیک و غیره، همه چیز در آن یافت می شود.
این آلبوم 9 قطعه دارد و توسط نشر آوا خورشید منتشر شده است. قطعات آن «سبکبال 1»، «چار مضباس»، «قصه»، «چونان»، «هشت پا»، «آشنایی»، «شیرینی»، «سوار» و «سبکبال 2» نام دارند.
«نه آن چنان!!» اثری از گروه بهنا است. رامین بهنا؛ موسس گروه بهنا که پیشتر در تاسیس گروه آویژه مشارکت داشت و به همراه آن گروه، دو آلبوم «نخستین» و «آویژه» را منتشر کرد، آهنگسازی قطعات «نه آن چنان!!» را به همراه بابک ریاحی پور و بهرنگ بقایی انجام داده است.
قطعات «نه آن چنان!!» آنطور که در کاور آلبوم هم گفته شده، «پرتحرک و خوشحال و صد در صد ایرانی» هستند. گاه شیش و هشت هستند و گاه هم به چهارمضراب طعنه می زنند. اما بر خلاف ظاهر درهم برهمشان، طبق طرحی دقیق پیش می روند.
رامین بهنا، بابک ریاحی پور، کسری ابراهیمی، بهرنگ بقایی، سینا خشک بیجاری، حبیب مفتاح بوشهری، علیرضا رحیمی نژاد و پیتر آکوپ با پیانو، کیبورد، صداهای الکترونیک، گیتار باس، طبل و سنج، تار، دیوان، عود، تنبک، پنداریک، سازهای کوبه ای بوشهر، نی تکی و کاخن در این آلبوم به نوازندگی پرداخته اند.
در «نه آن چنان!!» از سولو نوازی گیتار باس تا تک نوازی تار را می توان شنید. اما ریتم محکم و سر ضرب اکثر قطعات و همچنین هارمونی کارها بیشتر از هر فضایی به موسیقی راک نزدیک است.

مجموعه تصاویر آلبوم
رایگاندانلود
ناشر :آوا خورشیدکد کتابخانه ملی:  ۱۳۳۸۳و
    هنوز نظری به ثبت نرسیده‌است.
      شما در حال گوش دادن به رادیو بیپ تونز هستید ...