موسیقی کودک
موسیقی کودک

اَلوَن های الون، الون ویلانم
ویلان و سیلان، سیل و تالانم
غریو آواز کردی عادل کمالی خطاب به رودخانه الوند به نغمه تنبور گره می خورد، آوازی رها، درست مثل موهای دختر کولی در باد، که بر دامان صدای گرم تنبور می نشیند و با آن آزادانه به هر سو می رود. «کوک کولی» آلبومی است در ستایش مقام های تنبور، و پیوند آن با موسیقی دستگاهی.
آلبوم «کوک کولی» آلبومی از موسیقی مقامی و نواحی ایرانی، به ویژه موسیقی کردی است. آهنگسازی و تنظیم این آلبوم را فراز کاویانی انجام داده، خوانندگی آوازهای مقامی توسط عادل کمالی و آواز دستگاهی توسط سینا سرلک انجام شده است.
«کوک کولی» هشت قطعه دارد و توسط موسسه فرهنگی هنری نغمه حصار منتشر شده است. قطعات آن «الون»، «شکوه وصل»، «مخمور و مست»، «هم بزم یار»، «و اینک دوباره مقام»، «از بانگ دیرین»، «کوک کولی» و «سِر عشق» نام دارند.
فراز کاویانی، فرشاد رستمی، مجید خیاطی، آرش عادل پور، حسین رضایی نیا و ارژنگ کامکار با تنبور، کمانچه و کمانچه آلتو، عود، کوزه و طبل بزرگ، بندیر، دهل، دف و تنبک در این آلبوم به نوازندگی پرداخته اند.
فراز کاویانی، آهنگساز «کوک کولی» این آلبوم را چنین توصیف کرده است «آلبومی بر اساس مقام های تنبور، به جز قطعه آخر که بر اساس موسیقی دستگاهی ساخته شده است. در این آلبوم از کلام مثل ساز استفاده شده است».
ترانه های آلبوم «کوک کولی» سروده بیژن ارژن، حافظ شیرازی، مولانا و سید صالح ماهی دشتی هستند و اشعار مشهوری مثل «عاشق شو ار نه روزی کار جهان سر آید» و «ای عاشقان ای عاشقان آن کس که بیند روی او» در آن توسط سینا سرلک خوانده شده است.
از فراز کاویانی تا کنون دو آلبوم «زمستان تنهایی» و «هنگامه های پگاه» منتشر شده است.
با خرید و دانلود آلبوم «کوک کولی» از سایت بیپ تونز، از هنرمندان این آلبوم حمایت کنید.

مجموعه تصاویر آلبوم
رایگاندانلود
ناشر :نغمه حصارکد کتابخانه ملی:  ۱۴۷۴۲و
۲ نظر
  • علی نامی
    علی نامیپاسخگزارش
    ۲۷ مهر ۱۳۹۵
    سلام اطلاعات آلبوم اشتباه وارد شده. آقای عادل کمالی خواننده آواز های مقامی هستند نه نوازنده و لینک اسمشون باید در قسمت صاحبان اثر درج بشه
      ۰ / ۲۰۰۰
    • sajjad.shz
      ۲۰ آذر ۱۳۹۳
      گرونه. آلبوم رو اشتباه زدین قیمت رو باید زیر 4 تومن باشه نه 6 ترک ها رو جدا خریداری کنیم که ارزونتر میشه
      • beeptunes
        بیپ‌تونزپاسخگزارش
        ۲۱ آذر ۱۳۹۳
        دوست گرامی ، ممنون از نظر و توجه شما. تمامی قیمت ها در سایت زیر نظر ناشر صورت گرفته.
        ۰ / ۲۰۰۰
        شما در حال گوش دادن به رادیو بیپ تونز هستید ...