موسیقی کودک
موسیقی کودک
آهنگ زنگاهنگ (موسیقی ایرانی، زنگ تلفن همراه ایرانی)

دانلود آلبوم زنگاهنگ (موسیقی ایرانی، زنگ تلفن همراه ایرانی)

امروزه تلفن همراه دربیشتراوقات کنارمان است و وقت خویش را با تلفن همراه مان می گذرانیم. موسیقی ای را که دوست داشته باشیم برای زنگ آن انتخاب می کنیم. اما از ابتدا تمامی زنگ ها که در پیش فرض تلفن همراه است با ساز ها و ادوات دیجیتالی غربی ساخته شده اند.
برای زنگ تلفن همراه ایرانی تا کنون کار جدی و موثر صورت نگرفته که حاوی موسیقی کلاسیک ایرانی باشد و با ساز ایرانی اجرا شده باشد. اگر هم زنگ های ایرانی انتخاب می شود بخشی هایی از موسیقی هست که مردم دوست دارند و بریده آنهاست. موسیقی ایرانی تا کنون برای زنگ تلفن همراه تنظیم نشده است .
با ارایه این آلبوم مردم هم با موسیقی فاخر ایران بیشتر آشنا می شوند و هم به این خاطر که اختصاصا" برای تلفن همراه ساخته شده به راحتی استفاده می کنند. در عین حال همراه کردن موسیقی ایرانی با تکنولوژی روز زمینه را برای زنده ماندن و آشنایی بیشترعامه با موسیقی جدی و کلاسیک ایرانی فراهم می کند.
بدین ترتیب این پروژه برای اولین بار در دنیا ارایه شده است که آهنگی به صورت آکوستیک ضبط شود و مخصوص زنگ تلفن همراه ایرانی باشد.
مدت زمان تعیین شده زنگ تلفن همراه به 45 ثانیه است. این زنگ ها درآلبوم زنگاهنگ نیز به مدت 45 ثانیه ساخته شده اند و بر اساس موسیقی دستگاهی در هر دوازده بخش موسیقی ایرانی ساخته شده است. و به صورت تکنوازی اجرا شده است. مجموعه اول با ساز سه تار نواخته شده است.
با داشتن این آلبوم هر کسی یک مجموعه کامل و کوتاه ازتمامِ دوازده بخشِ موسیقی ایرانی در تلفن همراه خود دارد.
کیفیت اصلی این اثر 128kbps می باشد.

مجموعه تصاویر آلبوم
رایگاندانلود
ناشر :موسسه فرهنگی هنری سپیدار موسیقیکد کتابخانه ملی:  ۱۶۱۰۷و
۱۲ نظر
  • مسلم قاسمی پور
    مسلم قاسمی پورپاسخگزارش
    ۵ خرداد ۱۳۹۴
    اهنگ زنگ من صدای علیرضا قربانییه ولی با این وجود این البوم و هم خریدم و ایده ی جالبی بود هزینش هم منصفانه بود
      ۰ / ۲۰۰۰
    • hsahraie2014
      hsahraie2014پاسخگزارش
      ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
      عالی ایده محشری بود
        ۰ / ۲۰۰۰
      • yashar.bazargan01
        yashar.bazargan01پاسخگزارش
        ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
        واقعا عالی بود مررسی
          ۰ / ۲۰۰۰
        • irana84irani
          irana84iraniپاسخگزارش
          ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
          ایده بسیار جالب ، خاص و در خور تقدیر و نوآوری کم نظیریست .
            ۰ / ۲۰۰۰
          • هایده ریاحی
            هایده ریاحیپاسخگزارش
            ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
            ممنون ایده خیلی جالبی که اهنگساز به طرز بسیار کم نظیری این کارو به مرحله عمل واجرا در آوردن
              ۰ / ۲۰۰۰
            • sepidar music
              sepidar musicپاسخگزارش
              ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
              درود بر همه مخاطبان ارجمند با سپاس از دقت نظر سپیدار موسیقی به دلیل احترام بسیار به مخاطبین لازم می داند در برخی موارد روشنگری کند. 1- این زنگها به نام زنگاهنگ برای آشنایی بیشتر مردم با ساز های ایرانی، در مجموعه های دیگری نیز عرضه خواهد شد. و آهنگسازی شده است. در این میان سلیقه مخاطبین حرفه ای نیز مد نظر قرار گرفته شده است.هر مجموعه یک ساز ایرانی . بنابر این تاکید بر روی یک ساز ایرانیست و این فرهنگ... 2-محتوای اجرایی ، در موسیقی دستگاهی ایران است و همچنان هدفش فرهنگ سازیست. ضمن اینکه برای گوش حرفه ای نیز ، حتی جدا از زنگ موبایل شنیدنی باشد. بنابر این هدفش موسیقی دستگاهی است. 3- فرم قطعات از ریتم های لنگ وام گرفته شده، که چراییش در مقالات و مصاحبه های آینده شرح داده خواهد شد، در نظر آهنگسار فرم های ضربی پیش درآمد ، چهار مضراب، رنگ و تصنیف مناسب برای زمان کم و متمرکز کردن حواس به زنگ ها نیست. 4- تمام مولفه هایی که یک اثر هنری شاخص بهره می برد ،مد نظر بوده است. کما اینکه با احساس بودن قطعات. 5- برای زنگ بودن قطعات برای مخاطبان ایرانی تحقیقات میدانی انجام شده است. و طی دو سال سعی و خطا نهایی شده اند. 6 - به سونوریته و صدا دهی ساز در تقابل با فرکانس های پذیرای تلفن همراه اندیشیده شده حتی در رپرتوار... آیا این اثر موفق بوده است؟آیا موسیقی دستگاهی موفق است؟ آیا به موسیقی فاخر توهین شده است؟آیا فرم ها خوب نیست؟ آیا یک ساز پاسخگوی این ایده نیست!؟ نقد درست کدام نقد است!؟ انتخاب را به مردم می سپاریم. باید ایستاد و پذیرای نظر و آرای مردم و گذار تاریخ و گرد زمان بود. و برای بهترین ها تلاش کرد. در اثر هنری صرفن معیار مخاطب نیست ، اما این اثر در نطفه به مخاطب و فرهنگ سازی اندیشیده شده است. و انتشار مجموعه های بعد وام دار استقبال مخاطبین خواهد بود. برای سربلندی فرهنگ و هنر ایران سپیدار موسیقی.
                ۰ / ۲۰۰۰
              • Masi M.
                ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
                ممنون، همه قطعات خوب بود بخصوص همایون، راست پنجگاه و اصفهان. بسیار ایده خوبی بود برای معرفی سازهای ایرانی و موسیقی دستگاهی، و استفاده از ریتمهای لنگ برای زنگ موبایل جذاب و دلنشین است. زمان بندی قطعات هم کاملا مناسب برای موبایل است و با اینحال فرم قطعه کاملی را ارائه می دهد که می شود جدا هم گوش کرد. فقط امیدوارم که ایده برای سازهای دیگر مثل قانون یا کمانچه هم ساخته شود.
                  ۰ / ۲۰۰۰
                • ahmad taba
                  ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
                  حیف این ایدۀ خوب که با چنین ساخته های بدی تلف شد. می شود گفت که یک دلیل بدی این آهنگ ها این است که تأکید بی جایی روی سه تار شده و حالا که تصمیم به انتخاب یک ساز برای اجرای نواخت ها شده چرا با آن بازی ها و فرم های مختلف در همان چارچوب موسیقی ایرانی تست نشده است؟ چه بسا می توانست جمعی از سازهای ایرانی هم باشد و حاصلش بشود چیزی بسیار بهتر از این. آهنگ ها اصلاً حالت هشداری زنگ تلفن را ندارند، اصلاً. فقط کمی در نواخت "ماهور" و "نوا" می شود حالت زنگ بودن را حس کرد ولی بقیۀ نواخت ها اینطور نیست. این هم دلیلش این است که تأکید بیجایی روی ردیف و موسیقی دستگاهی به همان شکل اصیل خود شده است. خلاقیت این اثر در همان ایده باقی می ماند و نمی تواند چیز منحصر به فردی حداقل حالا که ایده انقدر جذاب است بدهد.
                    ۰ / ۲۰۰۰
                  • پارسا رستم نژاد
                    پارسا رستم نژادپاسخگزارش
                    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
                    چرا کیفیت های 128 و 320 هر دو 128 هستند؟
                    • beeptunes
                      بیپ‌تونزپاسخگزارش
                      ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
                      جناب آقای رستم نژاد اصل اثر با همین کیفیت ارائه شده است.
                      ۰ / ۲۰۰۰
                    • عماد ثانی
                      عماد ثانیپاسخگزارش
                      ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
                      جالب نبود
                        ۰ / ۲۰۰۰
                        شما در حال گوش دادن به رادیو بیپ تونز هستید ...