موسیقی کودک
موسیقی کودک

آلبوم «نام تو» از دو بخش ماهور و افشاری تشکیل شده است. طرح کلی این آلبوم شبیه به آثار دوره آخر گل‌ ها است. استفاده از مقدمه، تصنیف، ساز و آواز متناوب و تکرار تصنیف نخست بخش‌های مختلف این آلبوم هستند. به طور کلی می‌توان در مورد بخش های اول و دوم اینگونه اظهار نظر کرد: تقارن خاصی بین بخش‌های متریک، بخش های ارکسترال تر و بخش ساز و آواز برقرار است. این ارکستر تداعی‌گر ارکستر گل هاست. با این توضیح که اساس روی ارکستر سمفونیک کلاسیک غربی است و سازهای ایرانی هم در لحظاتی اضافه می شوند و رنگ و بویی هم از فواصل خاص و هم با رنگ صدایی خاص اجرا می‌کنند. مسئله‌ای که در کل این آلبوم دیدم و برایم جالب بود، آن بود که اگرچه کار تا حدودی به کارهای گل ها شبیه است، اما نوازنده ‌ها رادیویی نمی نوازند. تداعی فضای کلاسیک کم رنگ و نگاه سنتی پررنگ تر است.
در بخش آواز با زحمت حسین علیشاپور به تلفیق شعر و موسیقی توجه زیادی شده است. نحوه ادای شعر به خوبی مورد توجه قرار گرفته و می توان آن را یکی از نقاط قوت کار دانست. ذوق آهنگسازانی که از طرف آقای کوروش شاهانی و در همراهی با نوازندگان برجسته ای چون استاد هادی منتظری، شروین مهاجر، سلمان سالک، پاشا هنجنی، هوشمند عبادی و خشایار شاهانی .. کار را در نقطه خوبی قرار داده است. از سوی دیگر بهزاد عبدی با شناختی که از ارکستراسیون، آهنگسازی و موسیقی ایرانی دارد، باعث شده کار بسیار زیبایی رقم بخورد. شاید بتوان گفت جای چنین کاری در میان نگاه های مختلفی که به موسیقی ایرانی وجود دارد، خالی بود.
دکتر هومان اسعدی
پژوهشگر موسیقی و استاد دانشگاه

مجموعه تصاویر آلبوم
رایگاندانلود
ناشر :موسسه فرهنگی هنری نوای مانای میهنکد کتابخانه ملی:  ۱۶۰۴۲و
۸ نظر
  • behrad.talaie85
    behrad.talaie85پاسخگزارش
    ۱۷ امرداد ۱۳۹۴
    آقای شاهانی دستتون درد نکنه واقعا آهنگسازی بسیار خوبی انجام دادین به خصوص ضبط آلبوم عالی انجام گرفته. موفق باشین
      ۰ / ۲۰۰۰
    • hoseinmollaghadimi
      hoseinmollaghadimiپاسخگزارش
      ۲۳ تیر ۱۳۹۴
      لطفا در باره سرعت دانلود سایت و سرورتون تجدید نظر کنید دیوونه شدیم تا یه البوم دانلود میشه 8 ساعت نگید مشکلی نداره که همزمان از چند سایت دانلود میکنم البومی با همین حجم نهایتش ده دقیقه و کمترینش در 4 دقیقه دانلود میشه افتضاحه خوبه شما برای یه البوم پولم میگیرین یه جایی رو برای فرستادن عکس بزارید تا با مدرک بهتون ثابت کنیم قربان
      • beeptunes
        بیپ‌تونزپاسخگزارش
        ۲۳ تیر ۱۳۹۴
        دوست عزیز این مورد از سوی تیم فنی در حال پیگیری می باشد. شما می توانید تصویر خود را به info@beeptunes.com ایمیل کرده.
        ۰ / ۲۰۰۰
      • mohammmad amirian
        mohammmad amirianپاسخگزارش
        ۲۱ تیر ۱۳۹۴
        به به؛ بزرگانِ این جمع واقعاً تاثیری ژرف توی کار گذاشتند؛ از استادِ بزرگوار، کامران کوهستانی، تا استاد هادی منتظری؛ امید که افتخار شرف یابی بیشتر در محضر این اشخاص داشت... ممنون بیپ تونز جان؛ احسنت به حسن انتخابت :)
          ۰ / ۲۰۰۰
        • fstehrani
          ۱۶ تیر ۱۳۹۴
          با شنیدن این کار فاخر، به یاد اپرای مولانا از بهروز غریب پور افتادم. علیشاپور آنجا نقش بهاء ولد، پدر مولانا را داشت، و اندرز هایی از جان می کرد، تا جان فرزندش مولانا را آشفته سازد و به بالا برکشد، آهنگسازی آن کار کم نظیر را هم بهزاد عبدی انجام می داد. لطفا مسئولین بیپ تونز، «اپرای مولانا» و متعاقبا «اپرای حافظ و اپرای عاشورا» را هم در سایت موجود کنند، چرا که می دانم خواهان و هواداران بسیاری چو من دارد. تمرکز عبدی، بر روی روزآمد کردن و ارکسترال کردن دستگاههای موسیقی ایرانی است، و با چند کاری که از از او شنیدم، باید اذعان کنم که حقیقتا در کارش موفق و پیشتاز است. در مورد این کار هم، دوستان ستایش لازم را کردند، بنظر بنده هم کار گوشنوازی شده، با اشعاری زیبا و آوازی فاخر، حتما علاقمندان به آواز و ساز ایرانی، برای حمایت از هنرمندان، خریداری اش کنند، متاسفانه دلم میسوزد وقتی میبینم بعضی خوانندگان بی مایه، که شاید یک سال هم تمرین آواز نکرده اند، خریداران بیشتری در کشور عزیزمان دارند! حق هم دارند در سرزمینی زندگی می کنیم که شایستگانش ممنوع التصویر و ممنوع الکنسرت! می شوند.... به امید پیشرفت و بهبود وضعیت موسیقی ایران. با سپاس.
            ۰ / ۲۰۰۰
          • Aryan Aryanpour
            Aryan Aryanpourپاسخگزارش
            ۱۵ تیر ۱۳۹۴
            خیلی وقت بو کاری اینچنین خوب نشنیده بودم فوق العاده بود .
              ۰ / ۲۰۰۰
            • محمد مهدی
              محمد مهدیپاسخگزارش
              ۱۵ تیر ۱۳۹۴
              بی صبرانه منتظر شنیدنش بودم و باید بگم که همه چیز این آلبوم کامله و واقعا عالی و زیباست...
                ۰ / ۲۰۰۰
              • علی ali
                ۱۴ تیر ۱۳۹۴
                بیپ تونز عزیز تو رو به خدا اگه قراره کارهای قدیمی در سایت قرار نگیره و آرشیو سایت کامل نشه به ما بگید بی خودی منتظر نباشیم. بنده خیلی وقته منتظر دهها آلبوم قدیمی دهه های 70 و 80 هستم که در سایت قرار بگیره و دانلود کنم اما متاسفانه گویا بی خودی منتظرم.
                • beeptunes
                  بیپ‌تونزپاسخگزارش
                  ۱۶ تیر ۱۳۹۴
                  دوست عزیز متاسفانه پیدا کردن ناشران و صاحبان آثار قدیمی بسیار دشوار بوده و تیم بییپ تونز در تلاش است تا این مهم محقق گردد.
                  • sogol joudi
                    ۱۶ تیر ۱۳۹۴
                    کاش بگین یک سری کارایی رو که دنبالشونین شاید بچه های بییپ تونزی بتونن پیگیری کنن!؟
                    ۰ / ۲۰۰۰
                  • مسعود پورفر
                    مسعود پورفرپاسخگزارش
                    ۱۴ تیر ۱۳۹۴
                    بعد از مدت ها یه کار درست حسابی آوازی رو در بیپ تونز شاهد بودیم،اونم توی ماهور و افشاری. ممنون از بهزاد عبدی و شاهانی و خصوصا حسین علیشاپور عزیز...که نقش آوازش در آلبوم بسیار پر رنگ است. به امید خلاقیت ها و زیبایی های بیشتر، و تداوم موسیقی دستگاهی و اصیل ایران.
                      ۰ / ۲۰۰۰
                      شما در حال گوش دادن به رادیو بیپ تونز هستید ...