موسیقی کودک
موسیقی کودک

آلبوم دیوار و چین اثر جدید علی قمصری است. قطعات این آلبوم آنسامبل و سبک متنوع دارد، برخی آثار بسیار به موسیقی کلاسیک ایرانی نزدیک شده و برخی به موسیقی فلامنکو طعنه می‌زنند. علی قمصری نوازنده تار و سه‌تار، مصباح قمصرى  نوازنده بم‌كمان و كلارينت، زكريا يوسفى پركاشن، امين غفارى ويلن و آلتو، حسين كمانى گيتار، آتنا اشتياقى ويلنسل، كامران منتظرى نوازنده تمبك و سازهاى كوبه‌اى، اميرفرهنگ اسكندرى نوازنده عود و ارسلان عليزاده ويلنسل هنرمندان نوازنده حاضر در این اثر هستند. گروه هم‌آوایان نیز متشکل از هاله سیفی زاده، بهرخ شورورزی، حسین پیرحیاتی و مصطفی راغب خوانندگان کار هستند.

مجموعه تصاویر آلبوم
رایگاندانلود
ناشر :علی قمصریکد کتابخانه ملی:  ۱۹۵۸۰و
۱۱ نظر
  • اردوان کامکار
    اردوان کامکارپاسخگزارش
    ۲۵ آذر ۱۳۹۹
    علی قمصری میتواند کارهای ارکسترال یا تکنوازی‌های خارق العاده ای مثل نقش خیال - بدرود با بدرود - شور پریشانی ارائه دهد؛ ولی متاسفانه انقدر درگیر حواشی موسیقی و غیر موسیقی؛ با توجیه اصلاح ساختار موسیقی و نقدهای تند و بی ربط است که تقریباً هیچکدام از 5 یا 6 اثر او اصلا به دل نمینشیند. (به جز سمت دور سوی آه) یک سری اسامی آلبوم عجیب و غریب. خواننده های متوسط رو به پایین. تنظیم های شلوغ. آشوب در تنظیم و آهنگسازی علی قمصری پر از آشوب است و شنوندگان خود را هم به آشوب بی جا میکشاند. دیگر لذتی از کارهای او نمیبرم و به شنیدن کارهای اول او بسنده میکنم. صنم ناهنجار را یک بار به زور گوش کردم و کنار گذاشتم. نمیدانم چه اصراری به حضور خواننده در آثارش دارد؛ و اگر اصرار بر کار باکلام دارد، چرا از خوانندگانی در سطح آهنگسازی خودش استفاده نمیکند امیدوارم بالاخره به آرامش برسد و ما را هم به سمت آرامش ببرد
      ۰ / ۲۰۰۰
    • phy.newtone
      ۶ اسفند ۱۳۹۷
      نسخه flac را هم بذارید لطفا
      • beeptunes
        بیپ‌تونزپاسخگزارش
        ۷ اسفند ۱۳۹۷
        سلام این آلبوم متاسفانه کیفیت Flac ندارد.
        ۰ / ۲۰۰۰
      • محمد آدیم
        محمد آدیمپاسخگزارش
        ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
        علی قمصری نقش خیال کجا رفت! مشکل موسیقی ایران و خلاقیت و نوآوریست هنرمندان ایرانی اخیرا به این موضوع فکر میکنند و به دنبال راهی هستند تا شکل و فرم و تکنیک موسیقی را تغییر دهند . در حال حاضر به دودسته تقسیم شدند .هنرمندانی که در حال هوای قدیم ماندند و هنرمندانی که در حال تغییرات در موسیقی اصیل هستند و متاسفانه هردوی این گروه درجا میزنند . یه مطلبی از آقای درویشی خونده بودم که میگفت موسیقی اصیل ایرانی به بن بست ملودی خورد که بعد این صحبت آلبومی به نام یاد باد سیامک آقایی منتشر شد و ثابت کرد که موسیقی ایرانی به بن بست ملودی نخورد ..هنر در هر ضمینه ای چه تخصصی باشد و چه نباشد مخاطب از دیدن و شنیدن آن با ید لذت بببرد . مثلا آلبوم بهرام رادان با مخالفتهای زیاد منتشر شد که خودش گفت من اگر یه مخاطب داشته باشم کارم را ادامه میدهم .به نظر شما هنر اینگونست.. خلاقیت و نوآوری صحیح در موسیقی اصیل در دو آلبوم سفرعسرت فرخ زاد لایق و یاد باد شنیدیم و همچنان میشنویم و از شنیدن این فرم موسیقی لذت میبریم .. موسیقی ایرانی نیاز به تغییرات دارد اما به شکلی که بدنه آن دست نخورده باقی بماند ولی متاسفانه ترکیب کردن آن با موسیقی غربی به شکل نادرست لطمه سنگینی به موسیقی و گوش مخاطبین زده و پس از سالها فرم اصلی خود را از دست داده و راهی دشوار برای بازگشت به اصل خود پیدا میکند و صدمه ای که برخی از هنرمندان وارد کردند در فرم موسیقی باقی می ماند .... چندین سال است که آقای قمصری راه خودش را ادامه میدهد و هنوز سردر گم است و نتوانسته به آرامش موسیقایی برسد . میشه گفت جرات داشته که دست به همچین کاری زده ولی کاش انتقادات جدی بگیره و تغییری کوچک در روند کارش قرار بده چون مخاطب موسیقی اصل منم و ماییم و برای ما میسازد و مینوازد..
          ۰ / ۲۰۰۰
        • محمد آدیم
          محمد آدیمپاسخگزارش
          ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
          هنرمندانی مانند علی قمصری موسیقی بد را به ما میفهمانند...
            ۰ / ۲۰۰۰
          • پدرام طیفوری
            پدرام طیفوریپاسخگزارش
            ۹ اسفند ۱۳۹۶
            به نظر من اگر کسی صدای خواننده ای را دوست ندارد یا اثر یک آهنگساز مطابق با سلیقه ی موسیقایی و طبع ایشان نمی باشد می تواند به جای آنکه خواستار ممنوعیت بیشتر در اجرای آثار باشد، به طبیعت خود احترام گذاشته و به آهنگی که دوست ندارد گوش ندهد
            • حسین فروتن
              حسین فروتنپاسخگزارش
              ۹ اسفند ۱۳۹۶
              آهنگ‌ها خوبند، تنظیم‌ها خوبند ولی کاش نظارت کیفی هم وجود داشت. می‌گفتند شما بد می‌خوانی لطفا دیگر نخوان. کلمه ممنوعیت خیلی سنگینه برای درخواست من. :) اصلا حرف سلیقه نبود، درستی و سلامت آواز ربطی به سلیقه ندارد. وسعت صدا و توانایی تکنیکی خوانند هم همین‌طور.
              • masoud masoudi farid
                masoud masoudi faridپاسخگزارش
                ۹ اسفند ۱۳۹۶
                این حق هر هنرمندی هست که هرطور دوست داره خودش رو بیان کنه. بخشی از آزادی بیان حساب میشه. سانسور سانسوره فرقی هم نمیکنه که بگن تو بد میخونی یا شعرت بده یا آهنگت مبتذل هست. اصلا تو یک کشور آزاد وجود دفتر موسیقی برای دادن مجوز مسخره هست. یا شما کارت خوبه و مورد قبول جامعه قرار میگیری و دوام میابی، یا کارت بد هست و نمیتونی ادامه بدی. از طرف دیگه اصولا مفهوم زیبایی در طول زمان قابل تغییر هست. بوده زمانیکه هنرمندی کارهاش فراتر از زمان خودش بوده و اثرش در زمان خودش بد حساب میشده و مورد قبول جامعه قرار نگرفته و طرف در فقر و تنگدستی مرده. ولی بعدها معلوم شده که کارهاش خیلی هم ارزش هنری داشتند(نمونه معروفش آثار ونگگ).آیا واقعا اگه ونگگ به حرف منتقدهاش گوش میداد و ادامه نمیداد به نقاشی الان چنین آثار بی نظیری وجود داشت؟ متاسفانه مشکل مملکت ما از همین دیکتاتوری های کوچک هست که تو همه ما هست و تا چیزی رو دوست نداریم و بر خلاف سلیقه ماست دنبال حذفش میریم. بعدم ناراحت نداشتن آزادی هستیم. این نگاه که شما داری دقیقا نگاه قیم مابانه به هنر و مردم هست به این شکل که شما نمیفهمی و یکی باید باشه که بهت بگه چی درسته و چی غلط وگرنه کارت خراب میشه. تو قطعه مورد نظر ایشون یک نت فالش نخوانده. پس بقیه دیگه سلیقه هست و کسی که دوست نداره میتونه گوش نده. به همین راحتی. نیازی هم به سرکوب و بگیر و ببند نیست. واقعا متاسف شدم از دیدن همچین نظری.
                • masoud masoudi farid
                  masoud masoudi faridپاسخگزارش
                  ۹ اسفند ۱۳۹۶
                  این رو هم اضافه کنم که شما به عنوان مخاطب حق دارید انتفاد کنید. حق دارید حتی برید از ایشون بپرسید که چرا میخونن یا چرا با تکنیک مورد نظر شما نمیخونن. ولی حق ندارید خواهان خفه کردن و سانسور بشید. البته این حقوق زمانی برای شما وجود داره که ایشون واقعا خونده باشن تو کار. بر اساس جلد کار و توضیحات این صفحه که ظاهرا جناب قمصری جزو همخوان ها نیستند.
                  • حسین فروتن
                    حسین فروتنپاسخگزارش
                    ۱۰ اسفند ۱۳۹۶
                    ممنون از توجه شما ولی فکر کنم آزادی بیان به بیان منحصر است. سانسور هم به محتوا و فرم. یعنی اگر جلوی تولید آبلیموی تقلبی یا هر کالای بی‌کیفیت دیگر را بگیرند، آزادی بیان نقض نشده است. از سوی دیگر اگر شعری را به خاطر اشارات اروتیک یا سیاسی حذف و اصلاح کنند، می‌شود سانسور. اما اگر کتابی را به خاطر ضعف محتوایی و ادبیات بی‌مایه چاپ نکنیم، اسم‌اش سانسور نیست. سانسور به انتقال پیام نظر دارد نه به کیفیت آن. اداره استاندارد محصولات بی‌کیفیت را سانسور نمی‌کند. از سوی دیگر وقتی علی قمصری کارش را در استودیوی خودش ضبط می‌کند، خودش به عنوان ناشر آن را پخش می‌کند، آهنگساز، تنظیم‌کننده، نوازنده و خواننده اثر هم که هست؛ یعنی راه شنیدن هر گونه انتقادی پیش از عرضه را بسته است. اگر به «قبول جامعه» وقعی می‌نهاد، با ناشر و کیوریتوری حرفه‌ای کار می‌کرد. دیکتاتوری این است که خودت بزنی و بسازی و منتشر کنی و از صدابرداری تا مارکتینگ را خودت جلو ببری تا مبادا کسی جرأت و جسارت نقد داشته باشد. آثار قمصری از همیشه تا امروز به دلیل بسته بودن فضای تولید و عدم مشورت با اهل فن، همواره مشحون از خوانش‌های غلط شعر و کلام بوده است. قمصری نابغه در موسیقی اما در انتخاب و حتی درک شعر مشکل جدی دارد ولی مشخصا کسی را به مشورت نمی‌پذیرد. اتفاقا بر خلاف نظر شما معتقدم وقتی کسی نمی‌فهمد که چی درست و چی غلط است، باید یک نفر به او بگوید. شاعر مرده، شعرش که بی‌صاحب نیست. اما بعد چون در مملکت ما موسیقی‌نویس و منتقد موسیقی حسابی نداریم و کسی برای روزنامه‌نگاران موسیقی تره خرد نمی‌کند، به نظرم حتما و باید دفتر موسیقی بر نظارت کیفی‌اش بیافزاید تا هر چیزی منتشر نشود. نکته دیگر این که اگر اینسرت کار را بنگرید مشخصات خواننده قطعه مورد اشاره در آن آمده است. اتفاقا یکی از آفات کار غیرحرفه‌ای آقای قمصری در انتشار شخصی آثارشان، همین شلختگی و غیراستاندارد بودن لی‌اوت و هویت گرافیکی است.
                    • masoud masoudi farid
                      masoud masoudi faridپاسخگزارش
                      ۱۰ اسفند ۱۳۹۶
                      جناب فروتن، هنر آبلیمو نیست که بشه واسش کیفیت و استاندارد تعریف کرد. اصلا چه کسی باید این استاندارد رو تعریف کنه و بر اساس چه معیاری؟ استاندارد آبلیمو بر اساس سلامت جسمی افراد تعریف میشه اما تو زمینه هنر شما نمیتونی هیچ استانداردی تعریف کنی چون چیزی که امروز نرم جامعه هست یک دهه بعد میتونه به کلی نقض بشه یا زیرو رو بشه. سوال بعدی اینه که چه کسی باید این استاندارد رو اجرا کنه؟ جوابتون حتما این خواهد بود که اساتیدی هستند که میتونن محری این استاندارد باشن. اما این اساتید قطعا تابع یک فرم از موسیقی هستند که دارن اجرا میکنن. بنابر این به احتمال زیاد هر چیز جدیدی رو نخواهند پذیرفت که این نهایتا به یکسان سازی هنر و از بین بردن خلاقیت و ایجاد سبک های جدید منتهی میشه ( منظورم این نیست که جناب قمصری سبک جدیدی آوردن به طور کلی عرض میکنم). از نظر من دیکتاتوری یعنی خفه کردن صدایی که دوست نداری با هر بهانه ای. و زشت تر اون وقتیه که این خفه کردن حالت دلسوزانه هم میگیره به خودش. هر انسانی آزاده تا زمانیکه به کسی آسیبی نزنه آزاد زندگی کنه. در مورد جناب قمصری، به وضوح جنابعالی دارید مغلطه میکنید و نگاهتون کاملا نگاه دیکتاتوری است. ایشون دلش میخواد کارشو خودش ضبط کنه خودش تولید کنه و خودش عرضه کنه. این آزادی چجه کسیو سلب کرده که شما اسمشو میزارید دیکتاتوری. اتفاقا تعریف دیکتاتوری اجبار دیگران به انجام کاری هست که دلشون نمیخواد انجام بدن. اینکه چیزی رو بساز که من دلم میخواد نه خودت. کاری که دقیقا شما و هم فکرانتون دنبالش هستید.نگاه دیکتاتوری یعنی اینکه من بهتر میفهمم و علی قمصری نیمفهمه و باید من بهش بگم که چی بسازه. کی تعیین میکنه که شما بهتر میفهمی؟ یه نفر دیگه میتونه بیاد بگه که من بهتر از شما میفهمم. هر نوع ممیزی به هر بهانه ای به سانسور ختم میشه شک نکنید. فقط همین مونده که به بهانه کیفیت کلی از هنرمند هارو خانه نشین کنن. تنها راه ارتقا کیفیت برداشتن محدودیتهاست در همه زمینه ها نه گذاشتن محدودیت بیشتر. زمانیکه مطبوعات آزاد داشته باشیم و کنترلی روی تولید و عرضه آثار و نقدها وجود نداشته باشه خود به خور کارهای با کیفیت بیشتر دیده و شنیده میشن و کارهای بیکیفیت از رده خارج میشن و کسایی هم که ضغفی در کارشون دارن میرن دنبال رفع اون ضعف حالا چه در زمینه شعر چه هر زمینه دیگر.
                      • حسین فروتن
                        حسین فروتنپاسخگزارش
                        ۱۰ اسفند ۱۳۹۶
                        خیلی ممنون که وقت می‌گذارید و پاسخ می‌دهید. درست می‌فرمایید: «هر انسانی آزاده تا زمانیکه به کسی آسیبی نزنه آزاد زندگی کنه.» نکته من هم دقیقا همین بود. از منظر حقوق مصرف‌کننده، شما نمی‌توانید یک جنس بی‌کیفیت را به جای جنس اصل بفروشید. کار علی قمصری به عنوان ناشر از نظر حقوقی هم «عیب» است و هم «تدلیس». اولا که در میان هم‌خوانان روی جلد اسم خودش را ننوشته است. ثانیا که قطعه «شهر و غریبی» را واقعا خودش خوانده است و بقیه هم‌خوان او هستند اما این نکته را در جایی که باید و طوری که باید ننوشته است. پس هم پنهان‌کاری و هم حرفه‌ای‌نمایی چیزی که کاملا مبتدیانه است، عین تدلیس است و به لحاظ حقوقی قابل پیگیری است. خلاء قانونی و آیین‌نامه‌ای در این زمینه موجب شده است که ایشان بتواند به صورت شخصی ناشر آلبوم‌اش باشد. در حالی ناشر حرفه‌ای به اصول و استاندارهای بیزنس خود متعهد است و سر مردم کلاه نمی‌گذارد. هیچ ناشر حرفه‌ای زیر بار نمی‌رود که چنین آوازی را در یک آلبوم رسمی منتشر کند. به فرمایش شما: «ایشون دلش میخواد کارشو خودش ضبط کنه خودش تولید کنه و خودش عرضه کنه. این آزادی چه کسیو سلب کرده» اما دقیقا به حقوق خریدار و مخاطب تعدی کرده. چون ننوشته که هشدار! من اصرار داشتم برای خواندن شانسم رو امتحان کنم. چون روی جلد ننوشته که من خواننده یک قطعه هستم و دو تا هم‌خوان هم دارم. چون هشدار نداده که این آلبوم یک قطعه تجربی، یلخی و بی‌قاعده دارد و آن را به صورت یک آلبوم استاندارد و حرفه‌ای عرضه کرده است. چرا یک ماست‌بند حق ندارد با شیرخشک ماست درست کند و به مردم بفروشد؟ شما کاملا فضای هنر و تجربه را با بازار، حقوق مصرف‌کننده و استانداردهای حرفه‌ای خلط می‌کنید. ایشان در خانه‌اش هر جوری دوست دارد آواز بخواند، اما به حرفه و بیزنس خودش احترام بگذارد و آواز را تمیز و درست بسپارد به اهل‌اش.
                        • masoud masoudi farid
                          masoud masoudi faridپاسخگزارش
                          ۱۰ اسفند ۱۳۹۶
                          این انتقاد شما کاملا بجاست که ایشون باید اسمشو به عنوان همخوان روی جلد میزد اما این خیلی فرق داره با مطلبی که اول گفتید که کسی نیست که به ایشون بگه نخون و باید ممیزی روی کار هنرمند باشه. این دو، دوتا مطلب کاملا جداست. من کماکان اصرار دارم که هیچ کجای دنیا (مقصود کشورهای آزاد و پیشرو در زمینه نشر هست) چیزی به عنوان دفتر موسیقی یا هنری یا هر چیز دیگری وجود نداره و جایی هم مجوز برای کسی صادر نمیکنه. کسی که کارش خوبه شرکتهای معتبر کارش رو میخرن و منتشر میکنن. کسیم که خوب نیست کارش رو کسی منتشر نمیکنه. درین بین هستند بسیار کسانی که خودشون تهیه کار خودشون رو به عهده میگیرن و کار رو با صرف هزینه شخصی به بازار عرضه میکنند. اما باز در نهایت بازار و منتقد ها و آزادی مطبوعات هست که روی فروش این کار اثر میزاره. ممکنه کسی هم باشه که خیلیم پولدار باشه و دلش بخواد کار مزخرف بده بیرون و اصلا هم براش مهم نیست که کار فروش بره یا نه. اما در نهایت این زمان هست که نشون میده که کاری موندگار میشه یا نه. به هر حال عرض بنده اینه که نباید آدرس اشتباه داد. مشکل موسیقی وبه طور کلی هنر ما خوندن یا نخوندن علی قمصری نیست. مشکل هنر ما اتفاقا همین دخالت نهادهای دولتی تو تولید هنر هست. مشکل عدم وجود مطبوعات آزاد و منتقدین با علم و بدون غرض هست. که اگر ما این ارکان رو کنار هم داشته باشیم سلیقه عمومی جامعه خود بخود رشد میکنه و دیگه کسی جرات نمیکنه کار بد کیفیت بده تو بازار به هیچ نظارتی هم نیاز نخواهد بود.شاد و سلامت باشید.
                          ۰ / ۲۰۰۰
                        • حسین فروتن
                          حسین فروتنپاسخگزارش
                          ۹ اسفند ۱۳۹۶
                          دفتر موسیقی وزارت ارشاد نمی‌تواند علی قمصری را از خواندن منع کند؟ قانون و آیین‌نامه‌ای در این زمینه نداریم؟ مثلا بگوید آقا شما که بد می‌خوانی، حق نداری بخوانی. آهنگ خودت را خراب می‌کنی استاد! قطعه «شهر و غریبی» با صدای آهنگساز غیرقابل تحمل است و آوازی خراب، مغشوش و آزاردهنده دارد. مصباح قمصری هم خوب است بداند رد پیچ کردن و تصحیحاتش در کار پیداست، معجزه نمی‌تواند بکند.
                            ۰ / ۲۰۰۰
                          • علیرضا شیرزاده
                            علیرضا شیرزادهپاسخگزارش
                            ۹ اسفند ۱۳۹۶
                            من خرید کردم دانلود نمیشه ارور میده، لطفا مشکل رو رفع کنید
                            • beeptunes
                              بیپ‌تونزپاسخگزارش
                              ۹ اسفند ۱۳۹۶
                              دوست گرامی لینک دانلود آلبوم مشکلی نداشته و هر دو کیفیت آن دانلود می شود. درصورت برطرف نشدن مشکل بفرمایید از چه طریق دانلود می کنید، تلفن همراه یا کامپیوتر؟
                              ۰ / ۲۰۰۰
                            • پدرام طیفوری
                              پدرام طیفوریپاسخگزارش
                              ۹ اسفند ۱۳۹۶
                              سلام من خرید کردم اما دانلود نمیشه و error میده
                              • beeptunes
                                بیپ‌تونزپاسخگزارش
                                ۹ اسفند ۱۳۹۶
                                دوست گرامی لینک دانلود آلبوم مشکلی نداشته و پلی لیستی که ساخته بودید مشکل داشته، که برطرف شده است.
                                ۰ / ۲۰۰۰
                              • علیرضا شیرزاده
                                علیرضا شیرزادهپاسخگزارش
                                ۶ اسفند ۱۳۹۶
                                دقیقا کی و چه ساعتی منتشر میشه؟
                                • beeptunes
                                  بیپ‌تونزپاسخگزارش
                                  ۶ اسفند ۱۳۹۶
                                  دوست گرامی آلبوم امروز 6 اسفند ساعت 11 صبح منتشر می شود.
                                  ۰ / ۲۰۰۰
                                • ali mat
                                  ۶ اسفند ۱۳۹۶
                                  دل ماهی خسته ای که در تور افتاد در چاله عجب نیست اگر کور افتاد
                                    ۰ / ۲۰۰۰
                                    شما در حال گوش دادن به رادیو بیپ تونز هستید ...