موسیقی کودک
موسیقی کودک

غروبی گرم روی شن های داغ ساحل دریای کارائیب، تماشای خورشید سوزان که با انفجاری از رنگ های اخرایی و طلایی و کهربایی در آب فرو می رود، لیوانی اسموتی تروپیکال تگری در دست و گوش سپردن به سازوآواز رقص کولی ها... این تصویری است که پیش چشمانت نقش می بندد وقتی به کوبش های بی امان محمد شعبانی بر پرکاشن گوش می سپاری در «رقص با ریتم ساحل».
آمریکای لاتین و موزیکش از تهران دور هستند، اما وقتی آلبوم «رقص با ریتم ساحل» را گوش می دهی، اگر تنها آهنگ باکلام آن، «فصل عطر تو» با صدای محمد عمیقی و ترانه بهراد توکلی را نادیده بگیری، سخت می توانی باور کنی موزیسین هایی از ایران توانسته اند یک آلبوم لاتین جَز تمام عیار خلق کنند.
«رقص با ریتم ساحل» 10 قطعه دارد که آهنگساز و تنظیم کننده آنها آرمین قیطاسی، حمزه یگانه، عادل روح نواز، مهرداد اسماعیلی، پیام اسلامی، محمد شعبانی و سعید شیخان هستند. رضا آذرنژاد، محمد شعبانی، آرمین قیطاسی، حسین شریفی، گروه موسیقی پایار، هومن نامداری، حمزه یگانه، عادل روح نواز، آرین قیطاسی، هادی کلانتر، میلاد عباسی، مهرداد اسماعیلی و سعید شیخان نیز با پرکاشن، فلوت، ساکسفون، اُبوا، هورن، ترومپت، ترومبون، گیتار باس، الکتریک و اسپنیش، پیانو و سیتار، در این آلبوم به نوازندگی پرداخته اند.
«رقص با ریتم ساحل» آلبومی از موسیقی لاتین است که رگه هایی از سبک جَز هم در آن دیده می شود و چنان که در موسیقی لاتین مرسوم است، ریتم و سازهای کوبه ای در آن نقش اصلی را دارد. اسم آهنگ ها هم موسیقی ریتمیک لاتین را تداعی می کند: «رقص با ریتم کونگا و فلوت»، «یک نُت سامبا»، «خانه استیک»، «آتش» و ... .
محمد شعبانی در آلبوم «اسمش عشقه»، آخرین اثر مرتضی پاشایی نیز به عنوان نوازنده پرکاشن حضور داشته است و کاور آلبوم با عکسی از او، طرحی از پرکاشن و ترکیبی از رنگ های تند روغنی تزئین شده؛ رنگ های غروب خورشید در ساحل کارائیب.

مجموعه تصاویر آلبوم
رایگاندانلود
ناشر :ایران گامکد کتابخانه ملی:  ۱۶۱۳۱و
۴ نظر
  • saeed Amalnick
    saeed Amalnickپاسخگزارش
    ۲۲ آبان ۱۳۹۶
    تبریک می گم. البوم عالیه
      ۰ / ۲۰۰۰
    • علیرضا آقاسی
      علیرضا آقاسیپاسخگزارش
      ۲۵ شهریور ۱۳۹۴
      آلبوم خیلی خوبی بود. به هر کس علاقمند به موزیک لاتین هست پیشنهاد میشه
        ۰ / ۲۰۰۰
      • ماهان خوش طبع
        ماهان خوش طبعپاسخگزارش
        ۱۷ شهریور ۱۳۹۴
        بسیار عالی و زیبا ، یک آلبوم بیکلام و تک و هنری و همچنین اولین آلبوم جزلاتین ایران ، به محمدشعبانی و تمام افراد که در این آلبوم زحمت کشیده اند تبریک می گم
          ۰ / ۲۰۰۰
        • حمیدرضا زبیری
          حمیدرضا زبیریپاسخگزارش
          ۹ شهریور ۱۳۹۴
          آلبوم فوق‌العاده زیبائیه.
            ۰ / ۲۰۰۰
            شما در حال گوش دادن به رادیو بیپ تونز هستید ...