موسیقی کودک
موسیقی کودک
آهنگ ماجراهای اصغری 1 (آتیش بس)

دانلود آلبوم ماجراهای اصغری 1 (آتیش بس)

آهنگساز: پژمان حدادی
ترانه سرا: لیلا حکیم الهی
خواننده: مرتضی احمدی
متاسفانه این آلبوم در حال حاضر غیرفعال است و امکان خرید آن وجود ندارد.

همه می دونن بازی اسم و فامیل
جِر نزنی
نداره هیچ قال و قیل!!
ظهر جمعه است. مامان و بابا خوابند، اما بچه های آتش پاره را آفتابی که توی اتاق پهن شده و شکمِ پر از ناهار خوشمزه هم خواب نمی کند. دلشان یک بازی بی سر و صدا می خواهد که هم سرشان را گرم کند و هم بزرگترها را بیدار نکند و چی بهتر از اسم فامیل؟ با یک کاغذ و یک خودکار و یک همبازی خوب، می شود ساعت ها سرگرم شد. اما اصغری همبازی خوبی نیست؛ مُدام جِر می زند، اسم شهر را به جای اسم کشور می نویسد و امتیازش را بیشتر جمع می زند و وقتی که خواهرش اعتراض می کند و خودکارش را پرت می کند و کاغذ را خط خطی می کند و به او می گوید «کله پوک»، کار به کتک کاری و گیس و گیس کشی و چنگ زدن و مُشت و لگد و قهر و گریه می کشد. اما دوباره زود آتش بس برقرار می شود و آشتی و صلح و صفا... .
«ماجراهای اصغری 1» به سبک نوار قصه های قدیم، آلبومی برای کودکان است. اشعار آن نوشته لیلا حکیم الهی، نقاشی ها کار نورالدین زرین کلک، موسیقی و تنبک از پژمان حدادی و صدا، صدای مرتضی احمدی است که ضربی خوانی می کند و تنبک هم پابه پایش می آید؛ همان صدای مهربان پدربزرگی خردمند که قصه و ماجرا را با سرزنش و نصیحت و تشویق می آمیزد و آخرِ هر قصه، نتیجه ای اخلاقی می گیرد و پند و اندرزی می دهد که از زبانِ روایتگر او، بر دل بچه های شیطان می نشیند.
آلبوم «ماجراهای اصغری 1» سه قطعه دارد به نام های «آتیش بس»، «جوراب» و «هر چیز جای خودش» که هر یک داستانی کودکانه را روایت می کنند، به زبان کودکان دیروز و امروز که کلی خاطره را زنده می کند:
کاشکی به جای خیاطی
می رفت کلاس کاراته
مُشت که می خورد قهر نمی کرد
مزه ظهر جمعه رو با گریه هاش
به هر دو تون زهر نمی کرد
با دانلود قانونی آلبوم «ماجراهای اصغری 1» با صدای مرتضی احمدی از سایت بیپ تونز، از هنرمندان این مجموعه حمایت کنید.

ناشر :موسسه ی فرهنگی هنری نوخسروانی باربدکد کتابخانه ملی:  ۱۴۱۰۱و
۱ نظر
  • علیرضا آقاسی
    علیرضا آقاسیپاسخگزارش
    ۲ مهر ۱۳۹۴
    یک آلبوم باکیفیت تولید عالی. از دیدن دفترچه آلبوم هم بسیار لذت بردیم
      ۰ / ۲۰۰۰
      شما در حال گوش دادن به رادیو بیپ تونز هستید ...