موسیقی کودک
موسیقی کودک

تا از موسیقی خوزستان حرف می شود، ذهن ناخودآگاه به سمت موسیقی تند و ریتمیک با دف، دمام، دایره و باقی کوبه ای ها می رود. غافل از آنکه در دزفول و شوشتر، تار مهمترین ساز است و طبق سنت علینقی وزیری، مرتضی نی داوود و علی اکبر شهنازی، آواز را همراهی می کند. اینجا، در «دل بانگ»، محمدامین اکبرپور با صدای تار خود، آوازِ علیرضا حاجی طالب را همراهی می کند و «دل بانگ»، آلبومی می شود در دستگاه ماهور که موسیقی دستگاهی ایران را با سنت موسیقایی خاص دزفول و شوشتر پیوند می دهد.
آلبوم «دل بانگ»، تازه ترین اثر گروه همنوازان سایه به سرپرستی محمدامین اکبرپور است که در دستگاه ماهور و با الهام از موسیقی شوشتر و دزفول ساخته شده، 11 قطعه دارد و توسط نشر آوا خورشید منتشر شده است.
این آلبوم در گوشه های موسیقی دستگاهی ایران و نیز برخی گوشه های خاص دزفول و شوشتر ساخته شده است. گرچه با توجه به استفاده از فرم هایی مثل والس و مارش، می توان ردی از موسیقی غربی را نیز در این آلبوم یافت.
قطعات «دل بانگ» با الهام از آثار و اجراهای هنرمندانی مثل محمدرضا لطفی، جلال هاشمی، کاظم مهرپور و نیز بر اساس ملودی های محلی شوشتر و دزفول ساخته شده، محمدامین اکبرپور؛ شاگرد اهوازی زیدالله طلوعی، کیوان ساکت، محمدرضا لطفی، داریوش پیرنیاکان و داریوش طلایی تنظیم آنها را بر عهده داشته و علیرضا حاجی طالب؛ شاگرد دزفولی محمود مخدوم و محسن کرامتی، خوانندگی آلبوم را بر اساس اشعار سروده امیر خاکسار انجام داده است.
محمدامین اکبرپور، محمدباقر زینالی، سیاوش کریمی نژاد، مجید علیزاده، وفا مصباحی و یاشار مهاجری با کمانچه و کمانچه آلتو، سنتور، نی، تنبک، دف، دایره، دمام، تار و بم تار در آلبوم «دل بانگ» به نوازندگی پرداخته اند.
با خرید و دانلود آلبوم «دل بانگ» از سایت بیپ تونز، از هنرمندان این آلبوم حمایت کنید.

مجموعه تصاویر آلبوم
رایگاندانلود
ناشر :آوا خورشیدکد کتابخانه ملی:  ۱۴۸۱۷و
    هنوز نظری به ثبت نرسیده‌است.
      شما در حال گوش دادن به رادیو بیپ تونز هستید ...