موسیقی کودک
موسیقی کودک

چهار نفر هستند، همه کمابیش از یک نسل، با درکی مشابه از موسیقی دستگاهی، هر کدام با سازی متفاوت و تکنیک های خاص خود در اجرا: نی، عود، کمانچه و سه تار. سیامک جهانگیری، محمدرضا ابراهیمی، احسان ذبیحی فر و امیرعباس ستایشگر. نشستند و ابوعطا نواختند، و هر یک داستان خود و سازش را از این آواز بازگفت، روایت هایی شبیه به هم و در عین حال، متفاوت که «روایت ابوعطا» را شکل دادند.
آلبوم «روایت ابوعطا» نخستین آلبوم از مجموعه ای دوازده تایی است: «روایت ها» که هر آلبوم آن، به یکی از دستگاه ها و آوازهای ردیف موسیقی ایران اختصاص دارد. هر آلبوم شامل اجرای آزاد چهار نوازنده از یکی از دستگاه هاست؛ اجراهایی رها از هر قید و بند، بدون شنیدن اجرای نوازندگان دیگر، که تنها وجه اشتراک بین آنها رعایت چیدمان دستگاه و سلسله درجات آن است.
آلبوم «روایت ابوعطا» 22 قطعه دارد و توسط موسسه فرهنگی هنری پرده هنر موسیقی منتشر شده است. هشت قطعه اول به نی نوازی سیامک جهانگیری اختصاص دارد؛ شاگرد محمدتقی مسعودیه، آذین موحد و ... که سابقه همکاری با کیهان کلهر، گروه جاده ابریشم، محمدرضا درویشی، همایون شجریان، حسین علیزاده، شهرام ناظری و ... را دارد.
پنج قطعه بعدی شامل عودنوازی محمدرضا ابراهیمی است؛ شاگرد مجید درخشانی، ارشد تهماسبی، هوشنگ ظریف و ... که سابقه همکاری با حسین علیزاده، محمدرضا شجریان، علیرضا قربانی و ... را دارد.
پس از آن روایت کمانچه احسان ذبیحی فر از ابوعطا را در پنج قطعه می شنویم؛ شاگرد اردشیر کامکار، درویش رضا منظمی، هادی منتظری و ... که سابقه همکاری با بیژن کامکار، محمدرضا درویشی و ... را دارد.
در نهایت، چهار قطعه سه تارنوازی امیرعباس ستایشگر به «روایت ابوعطا» پایان می دهد؛ موسس گروه موسیقی صنم که سابقه فعالیت های مطبوعاتی و مدیریتی در عرصه موسیقی را در کارنامه خود دارد.
با خرید و دانلود آلبوم «روایت ابوعطا» از سایت بیپ تونز، از هنرمندان این اثر حمایت کنید.

مجموعه تصاویر آلبوم
رایگاندانلود
ناشر :موسسه فرهنگی هنری پرده هنر موسیقیکد کتابخانه ملی:  ۱۶۵۴۷و
    هنوز نظری به ثبت نرسیده‌است.
      شما در حال گوش دادن به رادیو بیپ تونز هستید ...