موسیقی کودک
موسیقی کودک

می تراود مهتاب
می درخشد شب تاب
نیست یک دم شکند خواب به چشم کس و لیک
غمِ این خفته چند
خواب در چشم تَرم می شکند
ده ها سال از سرودن این شعر توسط علی اسفندیاری می گذرد و هنوز، آنها که «غمِ این خفته چند» را دارند، از ترنم سروده نیما سیر نمی شوند. بابک بوبان هم یکی از آنهاست و نیما یوشیج می خواند در «بخوان».
آلبوم «بخوان» اثری آوازی در موسیقی ایرانی است که خوانندگی و آهنگسازی آن را بابک بوبان انجام داده است. ترانه های این آلبوم همگی از سروده های نیما یوشیج هستند و سرور زرهگر قطعات را برای سولوهای بادی و سازهای زهی تنظیم کرده است.
این آلبوم پنج آهنگ دارد که «در نخستین ساعت شب»، «مهتاب»، «ماخ اولا»، «در شب سرد زمستانی» و «بخوان ای همسفر با من» نام دارند. ناصر رحیمی، علیرضا خورشیدفر، داوود منادی، پویا خوش آهنگ، سینا جهان آبادی، علی جعفری پویان، حسن فراهانی، محمدحسین پورمعین و مسعود تاجیک با فلوت، اُبوا، کلارینت، ترومپت، ویولن، ویولا، ویولنسل و کنترباس در این آلبوم به نوازندگی پرداخته اند.
بابک بوبان شاگرد فرامرز پایور و محمدرضا شجریان بوده و آثار آوازی اش را اغلب با اشعاری نو از نیما یوشیج، احمد شاملو و مهدی اخوان ثالث خلق کرده است. علاوه بر این، او در زمینه بداهه نوازی و موسیقی برای کودکان و نوجوانان نیز فعالیت دارد.
سرور زرهگر نیز نزد رحمت الله بدیعی، علی تجویدی، حسین علیزاده و علی اکبر شکارچی آموزش دیده و موسس و سرپرست ارکستر زهی تذرو است.

مجموعه تصاویر آلبوم
رایگاندانلود
ناشر :نغمه هزاردستانکد کتابخانه ملی:  ۱۶۲۳۰و
    هنوز نظری به ثبت نرسیده‌است.
      شما در حال گوش دادن به رادیو بیپ تونز هستید ...