موسیقی کودک
موسیقی کودک

«روی آفتاب به مولانا است، زیرا روی مولانا به آفتاب است». این را شمس تبریزی؛ «آن غریب جهان معنی» در وصف شیدای خویش گفته، در وصف مولانا که از بلخ آمد، در قونیه سکنی گزید، عالم و فرزانه شد تا شمس آتش در جانش زد و پس از آن، عارف و شیدا شد و شور شیدایی را در شعر سرود؛ اشعاری که آن مردِ «روی در آفتاب» را جاودانه کرد.مجموعه آلبوم «روی در آفتاب» به مناسبت هشتصدمین سال تولد مولانا به همت بنیاد فرهنگی هنری رودکی منتشر شده است. آهنگساز آن صادق چراغی است و آواز علیرضا قربانی در کنار روایت های عرفانی از زبان شمس، فصل های زندگی مولانا را باز می گوید.مجموعه «روی در آفتاب» در دو جلد منتشر شده است: جلد اول با عنوان «بهار و تابستان» شرح کودکی و جوانی مولانا است. این جلد نُه قطعه دارد و در دستگاه های نوا و شور ساخته شده است. قطعات آن «به چله»، «به سوگ»، «به شوریدن»، «به دریا»، «به راه»، «به خاک»، «به نای»، «به نقش» و «به رود» نام دارند که شامل همنوازی و تک نوازی بالابان، تک نوازی دو تار جنوب خراسان، همنوازی رباب و تصنیف های «برگذری» و «من غلام قمرم» است. جلد دوم با عنوان «پاییز و زمستان» شرح شیدایی و خلوت شعر مولانا است. خواننده این اث علیرضا قربانی بوده است. بنیاد رودکی در راستای برنامه های خود برای بزرگداشت شاعران ایرانی، مجموعه «روی در آفتاب» را منتشر کرده است. پیشتر مجمموعه «از خشت و خاک» در بزرگداشت فردوسی توسط این بنیاد منتشر شد و مجموعه بزرگداشت رودکی نیز در دست انتشار است.

ناشر :موسسه ی فرهنگی هنری نوخسروانی باربدکد کتابخانه ملی:  ۱۰۵۳۹و
۲ نظر
  • Fardad Pouran
    Fardad Pouranپاسخگزارش
    ۲۳ دی ۱۳۹۴
    در یکی از برگه های آلبوم ، ترک آخر را "نماهنگ غلام قمر" نوشته بود که در اینجا گذاشته نشده است. آیا وقتی بخریم ، این ترک موجود است ؟
    • beeptunes
      بیپ‌تونزپاسخگزارش
      ۲۹ دی ۱۳۹۴
      دوست عزیز خیر تنها آلبوم صوتی در سایت قرار داده شده است.
      ۰ / ۲۰۰۰
    • مسلم قاسمی پور
      مسلم قاسمی پورپاسخگزارش
      ۲۱ دی ۱۳۹۴
      ممنون از لطفتون چقدر من منتظر با کیفیت این دو البوم بودم نسخه ی فیزیکیشون و دارم حتی کاستشون و هم دارم ولی به زودی همین رو هم می خرم ولی با توجه به اینکه آلبوم مربوط به به سال 84 هست ای کاش قیمتشون کم تر بود هرچند قیمت معنوی این اثر خیلی بالاست ممنون...
        ۰ / ۲۰۰۰
        شما در حال گوش دادن به رادیو بیپ تونز هستید ...