موسیقی کودک
موسیقی کودک
آهنگ موسیقی مذهبی شیعیان ایران ۱

دانلود آلبوم موسیقی مذهبی شیعیان ایران ۱

قیمت فایل آلبوم در بیپ‌تونز:۵۰,۰۰۰ ت افزودن به سبد خرید

ای کوفیان به چشم ترِ من نظر کنید
آبی به حلق تشنه این خون جگر کنید
گیرم که من به زعم شمایم گناهکار
این طفل را گناه چه باشد به روزگار
تنها صدای نوحه خوانی می آید، بی هیچ سازی، و موسیقی در صدای حزین نوحه خوان، تعزیه خوان، مداح و خواننده چنان به اوج می رسد که جای خالی ساز اصلا حس نمی شود. در زمانه ای که موسیقی مراسم عزاداری با افزودن انواع پیرایه ها و شگردها، از هر زمان دیگری دورتر از اصل خود شده، جهانگیر نصری اشرفی بقایای موسیقی اصیل مذهبی را در مجموعه «موسیقی مذهبی شیعیان ایران» گرد آورده تا دست کم آیندگان بدانند ریشه های موسیقی مذهبی ایران در کجا قرار داشته است.
مجموعه «موسیقی مذهبی شیعیان ایران» حاصل پژوهش هفت ساله جهانگیر نصری اشرفی درباره انواع موسیقی مذهبی در ایران است.
در این مجموعه شاخص ترین نمونه های صوتی و الحان موسیقی مذهبی شیعیان گردآوری شده اند که در انتخاب آنها، دو اصل اصالت و قدمت مورد توجه قرار گرفته است. این مجموعه، نوعی مستندسازی پدیده ای است که به سرعت در حال دگرگونی است.
در جلد اول این مجموعه با عنوان «تعزیه ملی»، پانزده لحن از لحن ها و گوشه های مربوط به مجالس مختلف تعزیه خوانی آمده که تقریبا در همه نقاط ایران، به شکلی مشترک و همگون و مبتنی بر موسیقی ردیفی خوانده می شود و به همین دلیل، «ملی» نامیده شده است. این نمونه ها دربرگیرنده تمام فرم های آوازی مثل امام خوانی، موافق خوانی، مخالف خوانی، مصرع خوانی، رجز موافق و مخالف، زن خوانی، بحر طویل خوانی، پیش واقعه خوانی، زره پوشی موافق و مخالف و بچه خوانی است.
این مجموعه توسط شاخص ترین تعزیه خوانان کاشمر، اراک، لاهیجان، ساری و قزوین شامل سید حمزه حسینی، فرخ زند کریمی، مسلم بانگ آور، عبادالله راستگردانی، غلامرضا فرجپوری، حبیب الله زمانی و حمزه حیدری در دستگاه ها و ردیف های همایون، نوا، دشتی، چهارگاه، شور و ماهور اجرا شده است.

مجموعه تصاویر آلبوم
ناشر :موسسه فرهنگی هنری ماهورکد کتابخانه ملی:  ۱۱۷۹۱و
    هنوز نظری به ثبت نرسیده‌است.
      شما در حال گوش دادن به رادیو بیپ تونز هستید ...