امروزه تلفن همراه دربیشتراوقات کنارمان است و وقت خویش را با تلفن همراه مان می گذرانیم. موسیقی ای را که دوست داشته باشیم برای زنگ آن انتخاب می کنیم. اما از ابتدا تمامی زنگ ها که در پیش فرض تلفن همراه است با ساز ها و ادوات دیجیتالی غربی ساخته شده اند.
برای زنگ تلفن همراه ایرانی تا کنون کار جدی و موثر صورت نگرفته که حاوی موسیقی کلاسیک ایرانی باشد و با ساز ایرانی اجرا شده باشد. اگر هم زنگ های ایرانی انتخاب می شود بخشی هایی از موسیقی هست که مردم دوست دارند و بریده آنهاست. موسیقی ایرانی تا کنون برای زنگ تلفن همراه تنظیم نشده است .
با ارایه این آلبوم مردم هم با موسیقی فاخر ایران بیشتر آشنا می شوند و هم به این خاطر که اختصاصا" برای تلفن همراه ساخته شده به راحتی استفاده می کنند. در عین حال همراه کردن موسیقی ایرانی با تکنولوژی روز زمینه را برای زنده ماندن و آشنایی بیشترعامه با موسیقی جدی و کلاسیک ایرانی فراهم می کند.
بدین ترتیب این پروژه برای اولین بار در دنیا ارایه شده است که آهنگی به صورت آکوستیک ضبط شود و مخصوص زنگ تلفن همراه ایرانی باشد.
مدت زمان تعیین شده زنگ تلفن همراه به 45 ثانیه است. این زنگ ها درآلبوم زنگاهنگ نیز به مدت 45 ثانیه ساخته شده اند و بر اساس موسیقی دستگاهی در هر دوازده بخش موسیقی ایرانی ساخته شده است. و به صورت تکنوازی اجرا شده است. مجموعه اول با ساز سه تار نواخته شده است.
با داشتن این آلبوم هر کسی یک مجموعه کامل و کوتاه ازتمامِ دوازده بخشِ موسیقی ایرانی در تلفن همراه خود دارد.
کیفیت اصلی این اثر 128kbps می باشد.
درود بر همه مخاطبان ارجمند
با سپاس از دقت نظر
سپیدار موسیقی به دلیل احترام بسیار به مخاطبین لازم می داند در برخی موارد روشنگری کند. 1- این زنگها به نام زنگاهنگ برای آشنایی بیشتر مردم با ساز های ایرانی، در مجموعه های دیگری نیز عرضه خواهد شد. و آهنگسازی شده است. در این میان سلیقه مخاطبین حرفه ای نیز مد نظر قرار گرفته شده است.هر مجموعه یک ساز ایرانی . بنابر این تاکید بر روی یک ساز ایرانیست و این فرهنگ...
2-محتوای اجرایی ، در موسیقی دستگاهی ایران است و همچنان هدفش فرهنگ سازیست. ضمن اینکه برای گوش حرفه ای نیز ، حتی جدا از زنگ موبایل شنیدنی باشد. بنابر این هدفش موسیقی دستگاهی است.
3- فرم قطعات از ریتم های لنگ وام گرفته شده، که چراییش در مقالات و مصاحبه های آینده شرح داده خواهد شد، در نظر آهنگسار فرم های ضربی پیش درآمد ، چهار مضراب، رنگ و تصنیف مناسب برای زمان کم و متمرکز کردن حواس به زنگ ها نیست.
4- تمام مولفه هایی که یک اثر هنری شاخص بهره می برد ،مد نظر بوده است. کما اینکه با احساس بودن قطعات.
5- برای زنگ بودن قطعات برای مخاطبان ایرانی تحقیقات میدانی انجام شده است. و طی دو سال سعی و خطا نهایی شده اند.
6 - به سونوریته و صدا دهی ساز در تقابل با فرکانس های پذیرای تلفن همراه اندیشیده شده حتی در رپرتوار... آیا این اثر موفق بوده است؟آیا موسیقی دستگاهی موفق است؟ آیا به موسیقی فاخر توهین شده است؟آیا فرم ها خوب نیست؟ آیا یک ساز پاسخگوی این ایده نیست!؟ نقد درست کدام نقد است!؟ انتخاب را به مردم می سپاریم. باید ایستاد و پذیرای نظر و آرای مردم و گذار تاریخ و گرد زمان بود. و برای بهترین ها تلاش کرد. در اثر هنری صرفن معیار مخاطب نیست ، اما این اثر در نطفه به مخاطب و فرهنگ سازی اندیشیده شده است. و انتشار مجموعه های بعد وام دار استقبال مخاطبین خواهد بود.
برای سربلندی فرهنگ و هنر ایران سپیدار موسیقی.
ممنون، همه قطعات خوب بود بخصوص همایون، راست پنجگاه و اصفهان. بسیار ایده خوبی بود برای معرفی سازهای ایرانی و موسیقی دستگاهی، و استفاده از ریتمهای لنگ برای زنگ موبایل جذاب و دلنشین است. زمان بندی قطعات هم کاملا مناسب برای موبایل است و با اینحال فرم قطعه کاملی را ارائه می دهد که می شود جدا هم گوش کرد. فقط امیدوارم که ایده برای سازهای دیگر مثل قانون یا کمانچه هم ساخته شود.
حیف این ایدۀ خوب که با چنین ساخته های بدی تلف شد. می شود گفت که یک دلیل بدی این آهنگ ها این است که تأکید بی جایی روی سه تار شده و حالا که تصمیم به انتخاب یک ساز برای اجرای نواخت ها شده چرا با آن بازی ها و فرم های مختلف در همان چارچوب موسیقی ایرانی تست نشده است؟ چه بسا می توانست جمعی از سازهای ایرانی هم باشد و حاصلش بشود چیزی بسیار بهتر از این. آهنگ ها اصلاً حالت هشداری زنگ تلفن را ندارند، اصلاً. فقط کمی در نواخت "ماهور" و "نوا" می شود حالت زنگ بودن را حس کرد ولی بقیۀ نواخت ها اینطور نیست. این هم دلیلش این است که تأکید بیجایی روی ردیف و موسیقی دستگاهی به همان شکل اصیل خود شده است. خلاقیت این اثر در همان ایده باقی می ماند و نمی تواند چیز منحصر به فردی حداقل حالا که ایده انقدر جذاب است بدهد.