موسیقی کودک
موسیقی کودک

گاهی یک خط شعر، الهام بخش هنرمند می شود، مثل این «کنار نی زار/ بر شاخه ای خشک/ چکاوک بی قرار چرخی زد/ گلوگاهش خاموش/ بی صدا/ در سکوت سرد زمستان/ بر زمین افتاد» یا رباعیات خیام من بی می ناب زیستن نتوانم/ بی باده کشید بار تن نتوانم/ من بنده آن دمم که ساقی گوید/ یک جام دگر بگیر و من نتوانم»، یا تصویری که از شعرهای کسانی چون فروغ و شاملو در ذهن شکل می گیرد، اشعاری که به ماه، باران، برف، ستاره و ... می پردازد و در نهایت همه آنها را آسمان به هم گره می زند. گاه منبع الهام، تصویر زنی آرام و پرغرور است که بر فراز صخره ای به غروب آفتاب می نگرد و نسیم، پیکر او را نوازش می دهد. گاه زندگی شخصی هنرمند، او را به خلق وا می دارد و گاهی هم موسیقی، خود مولد موسیقی می شود: دعوای ملودی ها، فراز و نشیب اصوات و ... . هر چه هست، «کاشفان فروتن فردا» جهان را روایت می کنند آنگونه که می بینند، هر یک به رنگی و شکلی و لحنی.
آلبوم «کاشفان فروتن فردا» مجموعه آثار مجلسی آهنگسازان نسل معاصر ایران شامل روزبه رفیعی، فرزاد فضلی، آسو کهزادی، سیامک انوری، علیرضا چگینی، نیلوفر کریمی، نگین زمردی، کارن صباغی است که در 13 توسط نشر آوا خورشید منتشر شده است. قطعات آن «مرگ چکاوک»، «کوزه گر 1»، «کوزه گر 2»، «کوزه گر 3»، «آسمان»، «هفت»، «از طرح گیسوان او در باد»، «وقتی یک لحظه 1»، «وقتی یک لحظه 2»، «بدرود 1»، «بدرود 2»، «بدرود 3» و «بار تن» نام دارند.
در «کاشفان فروتن فردا»، مجموعه ای از سازهای ارکسترال شامل ویولن، ویولا، ویولنسل، کنترباس، کلارینت، پیانو، فلوت، اُبوا، ترومبون، سازهای کوبه ای و همچنین بعضا سازهای ایرانی مثل تنبک و کمانچه به همراه آواز در اجرای قطعات به کار رفته و نوازندگانی چون ارسلان کامکار، هوشیار خیام، داریوش آذر، روزبه اسفندارمز... و تعدادی از نوازندگان غیر ایرانی به نوازندگی پرداخته اند.

مجموعه تصاویر آلبوم
رایگاندانلود
    هنوز نظری به ثبت نرسیده‌است.
      شما در حال گوش دادن به رادیو بیپ تونز هستید ...